• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen negeren bij "ALS" formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bertbedum

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2015
in een kolom heb ik klantnamen staan, in de kolommen ernaast staan de produkten die de klant afneemt, in de kolom daar weer naast staat het aflevernummer, Bij de volgende klant word automatische het opvolgende
Aflevernummer gemaakt (vorige nummer+ 1), de formule die ik hiervoor gebruik is ALS(produkt>1;vorig nummer +1;"") Nu komt het probleem: bij een lege regel komen er geen nieuwe aflevernummers maar alleen maar ######## , mijn vraag is dus, Hoe kan ik Excel lege regels laten overslaan? Of zit er een foutje in mijn formule? Zit nog niet zo lang in excel.....

Ha Bert,

Verander je code van F13
Code:
=ALS(B13>1;F12+1;"")
in
Code:
=ALS(F12="";"";ALS(B13>1;F12+1;""))

Dan moet het goed komen.

Groet Geer

Hoi Gerard, bedankt voor je reaktie, ga ik proberen, lees ik de formule goed als ik zeg als vak F12 leeg is, doe dan het volgende: dat betekent dat "";"" ?

groet Bert

Ik heb je formule ingevoerd, Hendriks en Kelderman krijgen nog steeds geen bonnummer..... er staan in elk geval geen ###### meer, maar nu zijn de cellen leeg

De formule van Sylvester klopt wel. Hier kan ik verder mee, kun je me ook nog uitleggen WAT ik eigenlijk invoer? ik weet dat ALS een logische vraag is, eigenlijk geef ik EXCEL opdracht, ALS er in die cel dat staat voer dan in die cel dat in, staat er niks, doe dan ook niks, Dit klopt toch?

en wat beteken MAX nu dan? Ik vind het altijd leuk als ik ook begrijp wat ik doe, alleen maar formules overtypen is niet echt leerzaam, hihi, mag graag mijn IQ wat opvoeren!

Jullie zijn wat sneller dan mij... Ik had het over de oplossing van Gerard2348, jouw oplossing klopt wel Sylvester!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan