• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen niet meerekenen in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fussa

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2016
Berichten
5
Beste,

het gaat over een stageopdracht. Er zijn offertes binnengekomen van meerdere leveranciers verdeeld over 4 landen. Echter zijn er bepaalde leveranciers die voor sommige landen niet meedoen. Deze cellen zullen dus op 0 blijven staan, of ik kan ze eventueel leeg maken.

Het volgende voorbeeld wat ik laat zien gaat bijvoorbeeld over het leveren in Duitsland, sommige leveranciers doen dit niet, en zullen dus voor dit land geen offerte opsturen.

Nu heb ik een formule gemaakt die berekend welke offerteprijs het laagst is namelijk: =MIN(Q15;Y15;AG15;AO15;AW15) het gaat hierbij om 5 leveranciers.
Zoals ik eerder al zei, sommige leveranciers doen niet mee en dan zal de cel leeg/ 0 zijn.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat deze cellen niet meegerekend worden in de formule, aangezien anders altijd degene met waarde=0 gezien wordt als goedkoopste leverancier.

Ik werk met Nederlandse Excel 2007

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is. Anders kan ik natuurlijk altijd nog extra informatie geven!

Bij voorbaat dank!
 
Bekijk bijlage Voorbeeld forum.xlsx

Even een klein voorbeeld. Hier doet Leverancier B dus niet mee. Echter wordt hij wel elke keer gezien als goedkoopste.
Ik heb ondertussen veel bekeken op internet, maar krijg het niet gevonde helaas.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan