lege cellen optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

cluster

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2021
Beste,

Ik zou graag de lege cellen optellen tot er terug een ingevulde cel is per kolom.
dus bijvoorbeeld wanneer er 7 weken geen levering geweest is zou ik dit aantal willen zien in de vorm van een aantal. (zijn geen numerieke gegevens)

Met vriendelijke groet

Het optellen van lege cellen zal altijd 0 opleveren.
Wees duidelijker in wat je bedoeling is en plaats een voorbeeld document.

edmoor,

Niet met je eens, met een recordset kan dat wel.

Denk dat TS eigenlijk een aaneengesloten 7 weken in gedachten heeft.

In mijn idee zou je dan een teller moeten laten mee lopen, maar laten we eerst maar op de database van TS wachten.

Gr. Cor

Lege cellen OPtellen zal altijd op 0 komen.
Je kan wel het aantal tellen.

Ha,Ha,

Punt voor jouw, maar tellen lijkt mij in dit geval eender aan optellen, alleen als er een waarde in staat dan krijg je optellen.
Bij lege velden krijg je dan het aantal (tellen van de) lege velden.

Groet, Cor

Als je in een database de klanten/adressen wil weten waarvoor er x weken geen levering zijn geweest dan kan je een groepsquery aanmaken die de max datum van levering per klant geeft. Met een datediff functie kan je vervolgens zien hoeveel weken verschil er zitten tussen de laatste leverdatum en de huidige datum. (=Datediff("ww";[LaatsteLeverdatum];Date()). Filter vervolgens op de uitkomst van deze functie waar > 7.

Hi Cluster, ik was net bezig dit bericht te schrijven toen de reactie van NoellaG kwam. maar hieronder mijn bericht:

Bedoel je dat je een doorlopend formulier hebt waarop na de laatste levering 7 lege regels zijn??
Kun je een (geanonimiseerde) schermafdruk plaatsen??
Ik zou een groepsquey maken
INT = afronden op dichtstbijzijnde getal en Round = naar boven afronden

Knipsel.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan