• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cellen uit een kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter S

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2009
Beste allemaal,

waarschijnlijk heb ik een hele simpele vraag, ik heb ongeveer het volgende geval;
Kolom A bevat bijvoorbeeld 100 cellen, waarvan er een 70tal een waarde hebben (en dus 30 niet) verspreid over die kolom. Nu wil ik in kolom B alle waardes van kolom A hebben, maar dan zònder de lege cellen (dus uiteindelijk een 70tal waardes onder elkaar). Hoe krijg ik dit in formulevorm voor elkaar?

groeten,

Wouter

Wouter , er bestaat ook iets als verwijderen van lege cellen ( rijen ) mits een kleine macro , is dit geen beter idee ?

Hi Daniel,

liever niet, het moet namelijk ook op een mac draaien (herkent geen macros), en ernaast heb ik bijvoorbeeld in kolom C ook data staan, die ik dan niet wil verwijderen wanneer ik de lege cellen (en dus complete rijen?) verwijder in kolom A met die macro.

groeten,

Wouter

wauw, dat is niet mis, die formule :P daar moet ik eventjes naar staren om hem door te krijgen :o Ik kan hem van het weekend pas implementeren in het bestand waar ik nu in werk dus zal ik het topic voor nu even op OK zetten en als ik er niet meer uitkom hem er weer afhalen; heel erg bedankt in ieder geval :thumb:

Helaas, ben toch excel-noob genoeg om het niet te kunnen toepassen (omdat ik de functie niet helemaal begrijp ook) op mijn huidige datafile :( Ik heb even een deel van de file toegevoegd (het gaat om deels gevoelige data, vandaar dat niet alle kolommen zijn meegegeven nu), het gaat dus om de cellen N47 tot N286. Belangrijk is ook dat het aantal cellen (vanaf N47) VARIABEL is; ik weet vantevoren 'hoeveel' cellen er vanaf N47 moeten worden meegenomen (bv in dit geval; 240), maar wil dit dus als variabele mee kunnen geven (in cel B2 staat hoeveel cellen hij vanaf N47 moet tellen). Ik wil dan dus in kolom M (vanaf cel 47) alle niet-lege cellen uit kolom N zetten...

Kan iemand mij hiermee helpen?

Cheers,

Wouter

Ik heb even een deel van de file toegevoegd (het gaat om deels gevoelige data, vandaar dat niet alle kolommen zijn meegegeven nu),
Kan iemand mij hiermee helpen?

Cheers,

Wouter

Helaas zie ik nergens een deel van het bestand Wouter.
Vergeten?

:( Ik heb even een deel van de file toegevoegd (het gaat om deels gevoelige data, vandaar dat niet alle kolommen zijn meegegeven nu),
Wouter

Wouter , maak een copie en haal daar de gevoelige info uit vervang eventueel door wat ander data en load je bestandje dan op .

Beste Wouter S ;)

Dit is gisteren nog aan de orde geweest.

Zie hier het aangepaste bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

danny, vraagje, vanwaar die -- in de matrixformule? ik weet dat je een "false" kan reduceren tot 0 door -- ervoor te zetten.. maar wat doet dit deel v d formule: "SUM(--(A1:A10<>"")"?

Laatst bewerkt:
Doe er nog één extra "-" voor Daniël, en dan worden de -1 tjes, 1’en.

Beste nobody11 ;)

Sorry voor te laat te reageren, maar aangezien onze collega's op het forum al grondig hebben uitgelegd met een mooi voorbeeldje van trucker ben je er nu wel uit hé ?

Kort samen gevat.
Zonder de -- krijg je WAAR of NIET WAAR te zien.
Met 1 - krijg je alles negatief te zien (+ en - = -)
Met 2 -- krijg je het positief getal te zien. (- en - = +)

Dit kan je enkel bekijken bij de functieargumenten.
Ga met de cursor op de formule staan bij SUM(--(A1:A10<>"") en klik dan op functie invoegen.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan