• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen verwijderen (macro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelpas

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2008
Hallo,

Kan mij iemand helpen met het programmeren van een macro die automatisch lege cellen verwijderd, maar niet als er in de rij ernaast wel iets staat.

Het moet dus cellen verwijderen die alleen staan en niet met een cel erachter waar wel iets is ingevuld

Alvast bedankt.

Beste marcelpas ;)

Je wil dus kolommen verwijderen ?

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo daany147:)

Nee, ik heb drie kolomen met daarin een code kolom (A) een kolom voor mijn I/O (ik ben een programmeur van machines) (B) en een kolom met een beschrijving van de I/O (C).

Als ik een reserve adres (voor de I/O) heb komt er in A niks te staan, dan moet de hele rij blijven staan.

Pas als er in de hele rij niks staat moet de rij verwijderd worden.

Ik krijg een export van Eplan die ik moet opschonen naar een formaat die ik in de PLC (Siemens S7) kan importeren.

Op een gegeven moment zie je alle drie de kolomen een lege rij, die moet weg.

Dit weghalen moet via de knop die erin staat, het idee wat ik heb is dat het script de kolomen doorzoekt en als er een rij is waar alle drie de kolomen leeg zijn deze verwijdert.

Ik ben nog niet bekendt met VB, als iemand mij kan helpen met de functie dan zal dat heel mooi zijn:)

Hallo bedankt voor de scripting, het had alleen niet zo kant en klaar te zijn :)

Maar bedankt

Zet je de vraag dan nog even op opgelost (rechts onderaan de pagina)

Als ik het bestand goed lees kan het met de oneliner:

Code:
Sub weg()
  Sheets(1).columns(2).specialcells(xlcelltypeblanks).entirerow.delete
End Sub

@ snb
ik denk het niet, kijk maar eens op regel 78,81,82,85,86 en verder
Verwijderen mag enkel als alle drie de kolommen op 1 rij leeg zijn

Laatst bewerkt:
dan wordt het:
Code:
Sub weg()
    ThisWorkbook.Sheets("EplanSheet1").Columns(2).SpecialCells(4).Offset(, 1).SpecialCells(4).EntireRow.Delete
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan