• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege cellen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

popipipo

Meubilair
Lid geworden
21 nov 2006
Besturingssysteem
Win11
Office versie
Office 365
Ik heb een lijst met namen die ik via random functie sorteer.
De lijst kan een verschillend aantal namen bevatten.
Hoe kan ik dit zo random sorteren dat de namen altijd zonder lege cellen onder elkaar staan.

Willem, in bijlage een antwoord op je vraag. Vul de teams in, vul het aantal in en klik op de knop.
Hoplijk kun je er iets mee

Mvg

Rudi

Edit: De formules in kolommen A,B en C zijn in het Nederlands dus moeten mogelijk aangepast worden indien je met een Engelse versie werkt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Joske en Rudy
Beide oplossen werken uitstekend
Bedankt.

Beste Willem, als jij tevreden bent dan wij uiteraard ook. Als er dan geen problemen meer zijn kan je dan de vraag nog even op opgelost zetten ?

Mvg

Rudi

Popipipo, Ik was vanochtend al ff vlug voor je begonnen met een oplossing die volledig in VBA wordt afgehandeld (maar óók het gezin wil wel 'ns aandacht:rolleyes:, dus kon ik d'r vanavond pas mee verder) en dus zonder hulpkolommen in de sheet.
Ik besef dat je call al is gesloten, maar ik vind 't toch wel leuk om mijn oplossing ook nog te plaatsen (en misschien hebben anderen hier nog iets aan).

Mijn code zet in kolom P de namen (die worden gevonden in kolom O) van de gehusselde teams. Kijk maar of je 't wat vindt.

Groet, Leo

Bijlagen

Leo

Leuk dat je het toch nog even laat zien wat je gedaan hebt.
Dit werkt uiteraard ook prima.
Het voordeel van VBA is dat het op de achtergrond gebeurt.
Zo kan er minder snel vergissingen ( lees: onbedoeld formules wissen) gemaakt worden.:mad:
Nadeel van VBA het moeilijker te schrijven is, maar ja daar heb je dit forum voor.:D
Ik weet echter niet wat sneller is, dit is een klein bestandje dus zal het wel niet zoveel schelen.

:thumb: :thumb: Bedankt :thumb: :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan