• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen worden niet genegeerd bij keuzelijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvandervliet

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2006
Beste mensen,

In een werkblad heb ik in een cel een keuzelijst gemaakt met gegevensvalidatie. Heb in een andere werkblad een bereik gedefinieerd met de naam Artikelen. De bereik is groter dan dat er artikelen zijn, omdat er later nog artikelen toegevoegd kan worden. Alleen de keuzelijst negeert de lege cellen niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Ik weet niet wat dit met Word te maken heeft maar als het om Excel gaat; maak er een tabel van.

Dan moet je even aan de mod vragen om het te verplaatsen. Er en tabel van maken heb je nog niet geprobeerd?

Waarom niet? Maar ja geen bestand en ik ga het niet voor je maken.

en het topic is verplaatst naar Excel.

Gegevensvalidatie instellen op Lijst met als bron:
Code:
=INDIRECT("Blad2!$B$6:$B$"&5+AANTALARG(Blad2!$B$6:$B$42))

Maak de tabel niet groter dan nodig. Op het moment dat je nieuwe data toevoegt gaat de validatielijst automatisch mee.

Bijlagen

Da's nog mooier. Ik zat te rotzooien met de tabelverwijzing in de validatieregel.

Tabelverwijzing werkt inderdaad niet in een validatieregel. Volgens mij wel als alles op hetzelfde blad staat en anders heb je nog steeds een gedefinieerde naam nodig.

VenA, het werkt! Hartelijk dank! Alleen als je een artikel er uitgooit dan krijg ik als nog lege cellen in de keuzelijst te zien.

Al geprobeerd op ipv de cel leeg te maken de rij waarin het artikel staat te verwijderen? Of heb je liever complexe matrixformules?

Laatst bewerkt:
Heb al geprobeerd de hele rij weg te halen. Dat hielp niet. Of doe ik iets verkeerd?

Rechtermuisknop op de cel en dan verwijderen -> tabelrij verwijderen (De hele rij verwijderen werkt bij mij ook)

Laatst bewerkt:
Dat Werkt! hartelijk dank!

Heb ik gelijk in een macro verwerkt:
Code:
Selection.EntireRow.Delete

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan