"Lege" database na compact/repair

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sleepoog

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2008
Berichten
8
Probleem
Na het toepassen van compact/ repair kan ik de database niet meer openen. Bij het openen verschijnt een leeg Access-scherm.

Achtergrond
Ik heb een grote Access-database. Om de grootte terug te brengen, heb ik compact/ repair gedaan. Dat lukte zonder foutmelding.
Nu probeer ik de database te openen. Als ik dat doe dan opent Acces, maar er verschijnt alleen een leeg scherm. Dus geen lege database, maar alleen een leeg scherm.
In de map zie ik dat de database nog wel bestaat. In die zin, dat er nog steeds staat dat het bestand x KB groot is.
Ook als ik via Excel één van de tables probeer te openen, dan krijg ik gewoon data.

Wat ik heb geprobeerd
# alle mogelijke manieren van openen: exclusive, read-only, uit 'laste opened documents', dubbelklikken
# database kopieren/ hernoemen, ook op andere locatie
# computer herstarten ( :) )
# queries vanuit de oude database importeren in een nieuwe database (lukt niet)

n00b-toevoeging
Nee, ik heb geen back-up :shocked:

Wie heeft een oplossing?
 
Kun je de db met <Shift> toets ingedrukt openen? En een nieuwe db maken en alleen queries importeren heeft niet zoveel zin; je moet de tabellen importeren.
 
Bij het openen van de database komt het scherm (waar je de <shift> mogelijkheid hebt) niet naar voren. Openen geeft als resultaat een leeg scherm. Zonder prompt.
 
Je hebt bij het openen van een database geen <shift> mogelijkheid.... Voordat je op OK klikt bij het openen van een db (of bij dubbelklikken vanuit Verkenner) houd je de <Shift> toets ingedrukt. Zodra Access de db gaat openen, kun je de <Shift> toets weer los laten.
 
Die functionaliteit ken ik. Maar de mogelijkheid om op OK te klikken krijg ik al niet.
Dubbelklikken = leeg scherm.

De "lege" database heb ik op mijn netwerk gekopieerd en geprobeerd te openen met een andere pc. Ook dat lukt niet.
Het gekke is wel dat de database nog wel gevuld is. Immers, een tabel vanuit de database openen met Excel lukt wel. Ik ben een vrij geavanceerde gebruiker, maar hier weet ik toch niet mee om te gaan :-s
 
Ik zei inderdaad OK, maar bedoelde uiteraard <Openen>...
 
Dat verandert niets aan mijn antwoord ;-)

Dubbelklikken = leeg scherm (direct, dus zonder dat er iets anders gebeurt, of zonder dat je iets kan of moet kiezen etc)

(Normaal gesproken heet het scherm 'security warning' en kan je kiezen tussen cancel, open en more info)
 
Ik weet nog steeds niet of je de db nu wel of niet met ingedrukte <Shift> toets opent, maar laten we er maar even vanuit gaan dat je dat wel geprobeerd hebt...
Welke Access versie? Heb je (in 2007 en 2010) in de Navigatie balk gecontroleerd of de optie <Verborgen objecten tonen> aan staat?
 
# De optie om met <shift> te openen is er niet. Normaliter, als je een db opent, krijg je de security-warning (deze) prompt. Dán klik je <shift> + open. In mijn geval krijg je deze melding niet. Openen met <shift> op deze manier is dus niet mogelijk.

# Je kan ook dubbelklikken op de dbase met <shift>. Dat laatste heeft geen nut. Met of zonder <shift> ingedrukt is het resultaat een leeg scherm. Zoals dit.

Ik heb nog de Access 2003 versie helaas. Het probleem deed zich voor na een compact/repair actie. Wellicht dat ik tegen de limieten van Access ben opgelopen? De db was 2.1GB en na compact/repair nog 1.8GB.
Ik heb alle mogelijke opties in de rolmenu's bekeken. Bijna alles is grijs en niet aanklikbaar.
 
Elke database is met de <Shift> toets te openen, tenzij dat is uitgeschakeld. Die security melding heb je (gelukkig) niet nodig.... Access starten, Bestand opzoeken, <Shift> indrukken en op Openen klikken. Ook in 2003 dus... En wees blij met 2003, da's tenminste nog een fatsoenlijk pakket :)
 
Laatst bewerkt:
Je ziet ze ook niet als je de optie <Verborgen objecten weergeven> aanzet? Zie je de tabellen wel als je ze probeert te importeren in een nieuwe db?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan