lege foto met een rode X

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomson2009

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 dec 2008
Ik heb een fotoalbum gemaakt en deze op een website geplaatst. Vanuit het menu laat ik een foto zien waarop geklikt moet worden om bij het fotoalbum te komen (dus een link)
Op mijn eigen computer krijg ik zowel in explorer als in firefox het fotoalbum te zien.
In een virtuele omgeving/andere PC en bij een aantal mensen kreeg ik te zien /horen dat de foto leeg is met een rode x erin. Bij het doorklikken krijg ik een pagina foutmelding.
Waarom heb ik op mijn eigen pc hier geen last van. Waarschijnlijk een instelling of een programma die hier voor zorgt, maar wat of welke dan ?????
Wie kan mij uit de brand helpen

Bekijk de bron van je pagina,
mogelijk een verwijzing naar je vaste schijf:
file:\\C:\*******

of plaatjesnaam verkeer:
plaatje.JPG is niet gelijk aan Plaatje.jpg

:cool:

In het laatste geval, zou de TS de afbeelding zelf ook niet kunnen zien...

Mogelijk gebruik je hoofd- en kleine letters door elkaar. In Windows maakt dat geen verschil, maar op de meeste servers wel.
Het beste is om alleen kleine letters te gebruiken in namen van mappen en bestanden.

Hallo,

Ik heb een mooie documentatie gevonden waar alles vanaf het prille begin wordt uitgelegd, heel veel weet je al.. maar er staat ook veel in waar je van kunt leren.

http://www.kompozer.nl/

Helaas kan ik niet het PDF bestand wat dus in de download zit hier kopieeren. Maar op blz. 13/14 staat haarfijn uitgelegd hoe dat komt.
Als je deze download binnen haalt krijg je ook een hele geweldige gratis editor, Kompozer, samen met een volledige cursus.. heel leuk eigenlijk, je leert toch nog heel veel nieuwe dingen, is maar kleine download.

Komt er hier op neer, dat je je bron toewijzing fout hebt. Je fotobestanden staan ergens in een map op jouw PC, dus zichtbaar vanaf jouw PC, omdat ze verwijzen naar die locatie. Maar deze bestanden moeten verwijzen naar een speciale "webmap" zodat ook deze map op internet komt te staan met al jouw bestanden (map niet echt zichtbaar op de website) , zodat iedereen die jouw bestanden niet hebben op hun eigen PC, de foto's kunnen openen vanaf je website via internet. Dus maak een map aan waar de foto's in komen te staan voor je website, dit wordt de bron waar je naar verwijst. Wordt dus ook mee geupload.

beste mensen,

Uiteindelijk is het gelukt en het had uiteraard te maken met een path verwijzing.
Bedankt voor jullie reacties.

vgr Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan