janloomans
Gebruiker
- Lid geworden
- 27 mei 2014
- Berichten
- 30
hi allemaal ...
een vraagje. Ik heb een werkmap gemaakt dat gebruikt wordt om uurroosters te maken. Je ziet in werkblad 'overzicht' dat de personeelsleden gesorteerd zijn op hun taak (bediening, toog, poets, ...). ik wil nu echter een overzichtje maken op werkblad 'lijstje', dat de lege kolommen overslaat.
Dit dient om elke werknemer zijn 'geplande' uren op te tellen. omdat dit werkblad dient voor verschillende horecazaken van dezelfde eigenaar, en er regelmatig personeelsverloop is, wil ik dit echter zo flexibel mogelijk maken. Dit wil zeggen dat er op elk moment iemand kan toegevoegd worden of verwijderd worden.
ik wil in blad 'lijstje' eigenlijk de namen overnemen van de headers in blad 'overzicht' (jan, bjorn, cis, ...), zodat ik daarna via een vlookup aan de hand van de naam andere data kan gaan uitzoeken en mijn bewerkingen maken.
klinkt dit een beetje duidelijk ? ik heb bang dat het wat verward overkomt
als er nog vragen zijn, shoot ...
Bekijk bijlage helpmij vraag.xls
een vraagje. Ik heb een werkmap gemaakt dat gebruikt wordt om uurroosters te maken. Je ziet in werkblad 'overzicht' dat de personeelsleden gesorteerd zijn op hun taak (bediening, toog, poets, ...). ik wil nu echter een overzichtje maken op werkblad 'lijstje', dat de lege kolommen overslaat.
Dit dient om elke werknemer zijn 'geplande' uren op te tellen. omdat dit werkblad dient voor verschillende horecazaken van dezelfde eigenaar, en er regelmatig personeelsverloop is, wil ik dit echter zo flexibel mogelijk maken. Dit wil zeggen dat er op elk moment iemand kan toegevoegd worden of verwijderd worden.
ik wil in blad 'lijstje' eigenlijk de namen overnemen van de headers in blad 'overzicht' (jan, bjorn, cis, ...), zodat ik daarna via een vlookup aan de hand van de naam andere data kan gaan uitzoeken en mijn bewerkingen maken.
klinkt dit een beetje duidelijk ? ik heb bang dat het wat verward overkomt
als er nog vragen zijn, shoot ...
Bekijk bijlage helpmij vraag.xls