lege partitie toch niet leeg?

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik heb op mijn Vista laptop een partitie van 30 GB die voor zover ik weet helemaal leeg is of zou moeten zijn. Toch geeft hij bij de eigenschappen aan dat er ca 5 GB bezet is. Als ik in "Computer" op de partitie klik zegt hij "deze map is leeg". Wat zit er zo diep verstopt in die 5 GB???

Heb je het tonen van verborgen bestanden wel aan staan?

Heb je het tonen van verborgen bestanden wel aan staan?
Jazeker! En 5 GB lijkt me ook erg veel voor een paar eventuele verborgen systeembestanden? Ik had er zelf voor hooguit enkele GB aan bestanden opgeslagen maar die had ik weer verwijderd (en sindsdien zegt hij ook dat "deze map leeg is"). Toch blijft hij die 5 GB aangeven bij de eigenschappen. Bij schijfopruiming zegt hij dat er 0 te winnen is.

Laatst bewerkt:
Systeembestanden zijn niet de enige bestanden zie verborgen kunnen zijn.

Maar hier zou dus sowieso niets verborgen moeten zijn.

Ik kan het hiervandaan niet zien uiteraard en er is na een format altijd wel wat in gebruik op een schijf maar 5 GB op een 30 GB partitie is wel erg veel dus het kan haast niet anders dan dat er iets verborgen is.
Heb je de prullenbak al eens leeg gemaakt?

Zet eens een screenshot van schijfbeheer hier neer, zal het wat duidelijker worden, vermoedelijk toch de bootpartitie?
Lees nergens dat die partitie geformateerd is, zo ja dan zou het system volume information kunnen zijn van systeemherstel.

Ik had er zelf voor hooguit enkele GB aan bestanden opgeslagen maar die had ik weer verwijderd (en sindsdien zegt hij ook dat "deze map leeg is").

Daarom nam ik aan dat de partitie wel geformatteerd is.

Ik kan geen shotje maken, bijna alle programma's zijn er af omdat ik de laptop grondig aan het schoonmaken ben ;-)
Het gaat om een NTFS E: partitie. (heb ik geloof ik ooit zelf gecreëerd, alleen om persoonlijke bestanden op te slaan, heeft niets met het systeem te maken)
In schijfbeheer geeft hij aan: 31,20 GB, in orde (primaire partitie). Het hele systeem staat gewoon op C: incl opstart, wisselbestand, crashdump. Daarnaast is er ook nog D: waar ik nog wél een aantal GB pers. bestanden op heb staan, maar dat wordt bij de eigenschappen correct aangegeven zonder verborgen toestanden. En er is nog een niet-toegewezen partitie van 10GB. En ja...de prullenbak is ook leeg. Overigens heeft de laptop de laatste tijd wel veel opstart-vastloop-problemen (reden voor de grote schoonmaak), maar die crash info komt toch niet zomaar helemaal verstopt op E: terecht? En alle gebruikelijke Temp. files staan toch ook op C:? Ik heb E: nooit geformatteerd, was wel van plan dat te gaan doen. Maar ik ben nu vooral heel nieuwsgierig wat er in die 5 GB verstopt kan zitten..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan