lege query verhinderd weergave overige gegevens

Status
Niet open voor verdere reacties.

kirsten75

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Ik heb een database waarin uren worden bijgehouden, tevens worden de verbruikte materialen bijgehouden. Ook kan het zijn dat er materialen speciaal worden ingekocht.
Ik moet op de factuur de totale labour kosten, de totale ,materiaal kosten (= totaal verbruikte materialen +totaal ingekochte goederen) vermelden.
Ik heb 1 query gemaakt waar de totale labour kosten voor een bepaalde periode worden berekend
De 2de query telt alle kosten van de verbruikte materialen voor dezelfde periode op.
De laaste query telt alle kosten op van de ingekochten goederen.
Nu kan het voorkomen dat er voor een bepaald project geen goederen zijn ingekocht, de query zal dus leeg zijn.
Deze 3 queries staan weer in een nieuwe query waarmee ik de factuur genereer.

Mijn probleem is de lege query, doordat 1 query leeg is (query ingekochte materialen), wordt er voor de factuur geen gegevens weergegeven. Hoe kan ik de overige gegevens (labour kosten en totaal verbruikte materialen) wel in de query kan zien en dus op de factuur?

Als ik het goed begrijp heb je dus 1 query gebaseerd op 3 query's.

Als dat zo is moet je de join (relatie tussen de query's) aanpassen. Hoe, klik met je rechtermuis op de verbindingslijn tussen 2 query's en kies voor joineigenschappen en selecteer je keuze.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan