• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege regel in tabel na sorteerniveau

Status
Niet open voor verdere reacties.

MartienD

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2022
Beste Forum,

Bedankt voor de acceptatie.
Al een week ben ik op zoek naar een oplossing. Ik heb een tabel met ongeveer 100 records. Iedere rij voor een handboogschutter bestaat uit een aantal gegevenskolommen zoals wedstrijdafstand, naam, geslacht, verenigingsnaam, boogtype, leeftijdsklasse en score.
Om de uitslag te kunnen publiceren dient er te worden gegroepeerd op afstand, vervolgens op boogtype, enzovoort. Voor de leesbaarheid zou ik graag een kopregel automatisch willen invoegen met de cel-inhoud van de betreffende groep.

Mijn zoektocht ging al naar tabelopmaak, power query en subtotalen in een matrix. Ik kom er niet uit. De functionaliteit die ik zoek als voor beeld in de volgende link:
https://www.ianseo.net/TourData/2021/9106/IC.php

Hoop op een richting om dit voor elkaar te krijgen. Alvast dank voor de aandacht.
Groet, Martien

Ik zit te denken aan een draaitabel.

Plaats s.v.p. een representatief (Excel) voorbeeldbestand (met dummy data).

En gebruik je Excel 365?

Beste AlexCEL,

Hierbij de matrix. Ik werk met Office 365 en op een andere locatie met Office 2019.

De matrix is gerangschikt op doelnummers. Na het schieten worden de scores ingevuld.
Aan het einde wacht iedereen met spanning op de uitslag.

De afstand is meestal de hoofdgroep. Subgroepen worden gevormd op boogtype en subgroepen daaronder weer geslacht en leeftijdsklasse.

Ik ben uitgegaan van een sorteerknop die voor die wedstrijd alles op de juiste volgorde zet. Een andere manier is een Power query die op de juiste manier sorteert en/of filtert. Dat is niet het probleem. Maar nu de opmaak van de groepjes.
De sortering heb ik toegepast in een kopie matrix. Sortering d.m.v. aangepaste lijsten voor enkele kolommen.

Hopelijk is dit duidelijker.

Alvast dank.
Groet, Martien

Bijlagen

De optie met draaitabel heb ik gedemonstreerd in bijlage. Heb je daar iets aan?

Bijlagen

Dit is de oplossing

Bedankt voor de uitwerking.

Ik zie dat de eerdere poging van mij niet ver genoeg ging. De niveaus die ik kreeg waren niet leesbaar. Deze ziet er super uit.
Het lijkt erop dat het heel simpel de instelling voor tabelweergave is. Shame on me.

Er zitten interessante linkjes in de diverse onderwerpen dus ik ben blij dat ik mag deelnemen.

Nogmaals bedankt.
Nu ga ik eens uitzoeken hoe dit topic netjes te sluiten en te waarderen.

Groet, Martien

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan