• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege regel invoeren bij elke volle regel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MMV

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2008
Berichten
111
Beste allen,


Ik ben op dit moment een actielijst aan het maken. Dit lukt zonder problemen, maar....het printen gaat niet zoals ik dat wil. Hierdoor ben ik genoodzaakt om het bestand in tween te splitsen voor de leesbaarheid.

Er zijn 18 kolommen, de laatse negen wil ik (inclusief de kop van kolom) onder dezelfde rij knippen / plakken. Daarnaast moet het SHEQID nummer ook als eerst in de nieuwe rij geplaatst moeten worden, daarna de 9 laatste kolommen, plus kop.

Hiervoor zal de macro eerst een lege regel moeten toevoegen alvorens hij de gegevens van de laatste 9 kolommen (en de SHEQID) erin moet knallen. Maar hij moet alleen een witregel toevoegen als er een waarde in de A-kolom staat.

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen en hoe ik moet beginnen bij deze macro.


Het bestand is als bijlage toegevoegd!

Graag uw adviezen!


Mark
 

Bijlagen

  • test.xls
    70 KB · Weergaven: 39
Beste allen,


Ik ben op dit moment een actielijst aan het maken. Dit lukt zonder problemen, maar....het printen gaat niet zoals ik dat wil. Hierdoor ben ik genoodzaakt om het bestand in tween te splitsen voor de leesbaarheid.

Er zijn 18 kolommen, de laatse negen wil ik (inclusief de kop van kolom) onder dezelfde rij knippen / plakken. Daarnaast moet het SHEQID nummer ook als eerst in de nieuwe rij geplaatst moeten worden, daarna de 9 laatste kolommen, plus kop.

Hiervoor zal de macro eerst een lege regel moeten toevoegen alvorens hij de gegevens van de laatste 9 kolommen (en de SHEQID) erin moet knallen. Maar hij moet alleen een witregel toevoegen als er een waarde in de A-kolom staat.

Ik heb geen idee waar ik moet beginnen en hoe ik moet beginnen bij deze macro.


Het bestand is als bijlage toegevoegd!

Graag uw adviezen!


Mark

Ik ben zeker niet vies van het schrijven van macro's maar ik heb wel wat winst kunnen boeken in het aanpassen van de layout zodat het op 1 pagina gedrukt kan worden en nog steeds leesbaar is.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Ik kan geen wijzigingen ontdekken in het bestand :(!

Ik ben nog vergeten te vermelden dat het dus gaat om het tabblad: Actions Projects Sc
Van dit tabblad wil ik dus alle huidige gegevens compleet weergeven, en dus ook printen.


Ik heb inmiddels wel overal een lege regel kunnen toevoegen:

Code:
      i = 3  'beginrij
    ' a wel aanpassen naar je maxbereik
    For a = 0 To 50
        rij = "D" & i
        Range(rij).Select
        Selection.EntireRow.Insert
        i = i + 2
    Next a

Mark
 
Ik heb nu welliswaar een soort 'loop' gemaakt, maar hij pakt nu altijd de regels tussen 0 to 50.

Kan ik dit aanpassen naar een vorm waarmee ik aangeef dat hij geen waarde moet geven als de bovenliggende waarde niet aanwezig is?

Mark
 
Ik heb nu welliswaar een soort 'loop' gemaakt, maar hij pakt nu altijd de regels tussen 0 to 50.

Kan ik dit aanpassen naar een vorm waarmee ik aangeef dat hij geen waarde moet geven als de bovenliggende waarde niet aanwezig is?

Mark

In mijn vorige reactie heb ik je bestand gestuurd waarbij ik de layout heeft aangepast waardoor al je gegevens op 1 pagina past.
Ik begrijp nu dat dat niet bedoeling is/was.
Ik vind het geen enkel probleem om een macro te maken maar ik zie niet zo goed wat je precies wilt hebben.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Hallo Roncancio,

ik heb het misschien niet duidelijk genog geformuleerd.

Ik heb het bestand net geprint en het is nog steeds aan de kleine kant, ik wil het tabblad Actions Projects Sc dus printen.

Ik wil nu de laatste 9 kolommen onder de regel zetten waar deze kolommen betrekking op hebben. Hiervoor moeten er eerst twee lege regels tussen de verschillende acties (records) geplaatst worden.Daarna wil ik dat allereerst de SHEQid wordt doorgetrokken naar de onderliggende twee regels, zodat het duidelijk is dat de laatste 9 kolommen bij de desbetreffende actie horen.

Bij elke actie moet hij dus de koppen van de laatste 9 kolommen kopieren, het in de eerste lege regel onder een actie zetten, vanaf de tweede cel. Daarna de gegevens die behoren bij deze actie in de tweede lege regel zetten. Tot slot wil ik dat alle gegevens in de laatste 9 kolommen leeggemaakt worden.


Ik hoop dat ik het nu wat duidelijker heb uitgelegd.


Gr Mark
 
De macro in bijgevoegd bestand zoekt of er wat ingevuld is in de A-kolom.
Indien dat het geval is, dan worden de gegevens van de kolommen 10 t/m 18 onder de andere kolommen geplaatst en voorzien van de kolommennaam en de gegevens uit de A-kolom.

Tenslotte worden de gegevens uit de kolommen 10 t/m 18 verwijderd.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Roncancio,

Superbedankt! De macro doet precies wat ik in gedachten had, op één ding na.

Ik wilde eigenlijk de laatste kolommen onder dezelfde rij hebben, maar zo gaat het ook!

Nu maar hopen dat er niet teveel actiepunten komen, anders komt het laatste deel natuurlijk op een andere pagina :cool:!

Nogmaals hartstikke bedankt!

Ik zet de vraag op opgelost!

Mark
 
Ik wilde eigenlijk de laatste kolommen onder dezelfde rij hebben,

Dat kan volgens mij niet omdat het 18 kolommen betreft en je de 1e kolom 2 keer gebruikt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan