• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege regels automatich verbergen!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

RichardTotal

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2013
Lege regels automatich verbergen, dit item is al regelmatig behandeld op deze forum maar helaas krijg ik het niet voor elkaar:evil:!! dus ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen:D.

In de bijlage het voorbeeld

blad 1 scope
blad 2 Isolatie
blad 3 Paintig
blad 4 tracing

vanuit blad 1 scope bepaald door (J) dat op blad 2-3-4 de scopeitems zichtbaar zijn.
vanuit blad 1 scope bepaald door (N) dat op blad 2-3-4 de scopeitems niet zichtbaar zijn > en hier blijf ik met lege zichbare regels zitten die automatich verborgen moeten zijn! ook bij een wijziging terug naar (J) dat de scopeitem weer zichtbaar wordt.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Probeer eens of deze doet wat je wilt qua verbergen:

Code:
Sub VerbergRegels()
    Dim cnt As Integer
    Set r = ActiveSheet.UsedRange
    nLastRow = r.Rows.Count + r.Row - 1
    nFirstRow = r.Row
    For n = nFirstRow To nLastRow
        cnt = Application.WorksheetFunction.CountA(Rows(n))
        If cnt = 0 Or cnt = 4 Then
            Rows(n).EntireRow.Hidden = True
        End If
    Next
End Sub

Laatst bewerkt:
Als ik het blad SCOPE actief heb en de routine uitvoer zie ik daarna alleen regels 1 t/m 6.

Waarom heb je het in een nieuwe module gedaan? Modules 1/tm 5 zijn leeg.
Dat maakt verder niks uit maar die lege modules zijn uiteraard niet nodig en maken je project onoverzichtelijk.

Klopt ik was ook aan het oefenen maar ik heb te weinig ervaring dus ik hoop dat je me op weg kan helpen?

Zorg dat je op het blad SCOPE staat en druk op ALT-F11.
Plak mijn voorbeeld in een module, zet de cursor ergens tussen de Sub en End Sub en druk dan op F5 om de functie uit te voeren.

Ik denk dat dit niet gaat werken omdat scope blad niet gefilterd moet worden maar de andere bladen wel! en omdat er in de cellen waarden staan in de andere bladen van de lege cellen werken deze ook niet. Kan dat kloppen dat de script de waarden in de cellen niet filterd?

Dan maak je een ander blad actief voordat je op F5 drukt om hem te testen.
De macro doet niets anders dan kijken naar lege regels en die verbergen.
Er wordt niet gefilterd.

Laatst bewerkt:
Ja dat doe ik ook, bv blad isolatie maar omdat er fomulens in de cellen zitten verbergt er geen regels

Zet dan in het if gedeelte ook nog Or cnt = 7 bij.

Hiermee haalt hij inderdaad de regels wel weg, maar ook de regels die moeten blijven staan bv vanuit blad 1 scope bepaald door (J) dat op blad 2-3-4 de scopeitems zichtbaar zijn. Het zal denk ik niet gemakkelijk zijn! maar alvast bedankt Edmoor!! van het weekend weer even verder kijken maar mocht je nog iets vinden dan verneem ik dat graag

Gr Richard

Ik weet niet of je hier iets aan hebt. Ik heb een filter gezet op de tab ISOLATIE. Deze laat ik automatisch verversen op het moment dat je de tab selecteert.

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()

ActiveSheet.Range("$A$1:$Q$71").AutoFilter Field:=6, Criteria1:="<>"

End Sub

Dit zou je dan op de andere 2 tabbladen ook moeten opnemen, maar dan met respectievelijk Field:=7 en Field:=8.

Aardig gek! Super man, ik denk dat ik iets niet goed gedaan heb maar hij werkt nu super!!

ben ik aardig mee geholpen

Thanks

Mvg,

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan