• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege regels automatisch opschuiven

Status
Niet open voor verdere reacties.

chermans74

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2012
Hallo,

Ik heb een excel bestand waarbij de cellen A1 tm A10 gevuld zijn. Soms wordt er een cel leeggemaakt (alltijd verschillend welke). Nu zou ik graag willen dat wanneer dat gebeurt alles naar boven opschuift. Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan bereiken.

Alvast bedankt,

C. hermans

Wie maakt de cellen leeg?
Gebeurd dit handmatig of met een macro, als dit laatste het geval is zou je dit in de macro moeten regelen.

Code:
Range("D5").Select
    Selection.Delete Shift:=xlUp

Laatst bewerkt:
Jan,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik realiseer mij dat ik niet helemaal volledig ben geweest in mijn vraagstelling.
Aangehecht bestandje verklaart wat ik bedoel. (normaal zijn het 10 regels in dit voorbeeld staan er maar 4) er zijn ook formules bij betrokken.
Ik zou bijvoorbeeld met een macro de informatie uit regel 2 willen verwijderen en dat dan alles naar boven opschuift.

Alvast bedankt,

C. Hermans

Als je de datums in kolom C definitief maakt dus zonder verwijzing naar een andere cel, moet het lukken met onderstaande code.

Code:
Sub Macro3()
'
' Macro3 Macro
'

'
    Rows("2:2").Select
    Selection.Delete Shift:=xlUp
End Sub

Zoals het bestandje nu is lukt het niet, want als ik regel 1 wis krijg je bij de rest een fout melding. (dit had je zelf ook al ontdekt).

Probeer deze eens
Code:
Sub Regel2verwijderenTerwijlErTienRegelsZijn()
    Range("3:11").Copy [A2]
End Sub
om regel 2 te verwijderen moet je regel 3 tm 11 kopieeren en eentje hoger plakken
om dat je met 10 regels werkt moet je regel 11 ook menemen om over regel 10 te plakken van daar die 11
groet sylvester

Laatst bewerkt:
Bedankt dit werkt geweldig.... Ik ben alleen een leek mbt VBA is het mogelijk om iets meer uitleg te geven over de code die je hebt gepost.
De code is zo kort maar doet zoveel...

Range("3:11").Copy [A2]
wat doet [A2] bijvoorbeeld.

Alvast bedankt,
C. Hermans

[A2] dat is cel A2 de linker bovenhoek van het gekopieerde gebied komt op cel A2

groet sylvester

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan