• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege regels onderaan werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

gonish

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2010
Berichten
15
beste helpers,

ik heb een groot bestand met formules erin, het is in totaal 70 MB.
het zijn 3 tabbladen met 11.000 regels bij 90 kolommen aan formules..

het probleem is dat er onder die 11.000 regels nog ongeveer een miljoen lege regels zijn die ik neit weg krijg..
als ik CTRL + END doe kom ik bij CG1048576..

hoe kan ik deze lege regels weg krijgen?
en ik heb al geprobeerd om alle regels te selecteren en dan rechter muisknop verwijderen, dat werkt niet

alvast bedankt :) :thumb:
 
als je excel gebruikt zou ik zeggen selecteer de regels die je wel gebruikt en zet ze in een nieuwe document :$ helaas weet ikzelf geen snellere/makkelijkere manier
 
gelukt

okee, is gelukt..

had matrixformule die tot onder door liep, verwijderd en toen kon ik wel de regels verwijderen,

stom stom, toch bedankt voor het antwoord lccookie (-:
 
Tip verkleinen bestand

Beste gonisch, en anderen,

Wanneer je via Ctrl+End springt naar ergens onderin het tabblad terwijl je al de bovenstaande regels niet gebruikt, dan heb je ze ooit wel gebruikt. Excel onthoudt dat.
Ga dan naar de eerste lege rij -volgens jou dan- en hou dan de Ctrl+Shift toetsen ingedrukt. Klik op de pijltjestoets naar beneden en verwijder de geselecteerde rijen. Sla het bestand op.
Als je dan nogmaals op Ctrl+End klikt, zul je zien dat je nog maar springt tot aan de laatste gevulde rij. Het bestand is nu een stuk kleiner geworden.

Groeten,
Richard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan