• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lege rijen automatisch verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

naprius

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Nogmaals hallo,

Ik ben op zoek naar een code of een formule die van een heel werkblad de rijen verbergt waar niets in staat.

Echter, zodra er iets in komt, omdat op een ander werkblad iets ingetypt word, moet de rij weer tevoorschijn komen...

Ik heb een beetje rondgezocht op het forum, maar vind niet echt iets dat me kan helpen.. Ik zou ook helemaal niet weten waar te beginnen..

Ik hoop dat dit uberhaupt gaat, het zou het overzicht van mijn spreadsheet gigantisch ten goede komen. :)

* ** EDIT

het is hetzelfde bestandje als bij mijn vorige vraag over dubbele waarden.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit kun je o.a. oplossen met een datafilter.
Creeer een kolom waarain je met behulp van een ALS() bepaalt of er waarden in deze rij staan, zo ja 1, anders 0. Vervolgens plaats je een datfilter op de gecreeerde kolom.

Met de macrorecorder neem je het filteren van de waarden 1 op, en vervolgens kopieer je die code in het Openen event van het werkblad.

Ik snap de opzet...

MAAR

zie het voorbeeldje voor het probleempje waar ik tegenaan loop.. en ik snap niet hoe het komt.
De logica ontgaat mij :(

Verder begrijp ik de rest niet echt, waarom een macro maken? als de formule in die kolom staat , met filter erop, dan gaat het toch automatisch??? Als ik dan de letterkleur wit maak ziet niemand dat er verder een kolom is die dat regelt.. Of kom ik nu newbie over :P

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Het filter moet na wijzigingen weer gerefresht worden. Omdat de wijzigingen in het filter veroorzaakt worden door nvoer in andere werkbladen kun je het refreshen van het filter koppelen aan het openen/activeren van het sheet met filter.

Anders blijft een handmatige actie nodig, namelijk het refeshen van het filter.

Wat betreft het wit maken van de tekst :

Als iemand niet weet dat er een formule in een cel staat is het niet denkbeeldig dat die formule te zijner tijd overschreven wordt. De kolom kun je beter verbergen en ja, met een macro kun je dan nog steeds filteren.

Laatst bewerkt:
Ok dan snap ik dat..

Ik snap echter nog niet waarom de formule niet lijkt te werken.. of eerder gezegd, maar half.

het hele bestand is 1 mb.

Ik zou het je wel kunnen mailen... ik denk niet dat je veel hebt aan dat kaalgeplukte bestand idd.

Helaas, ook daar heb ik niets aan..

Installatienummers kunnen zowel geheel in letters, geheel in getallen, of een combinatie ervan zijn..

De code zou dus een 1 moeten zetten als er "123123" staat, maar ook als er "lalala" staat en ook als er "lalala123123" staat.

**
Edit: Het probleem is zo te zien dat hij alleen maar in de B-cel kijkt of er iets staat.. Alleen op de B-Cel reageert hij namelijk.

Ik heb deze formule : =ALS(B6:K6>"";1;0)

Laatst bewerkt:
Die formule doet juist het omgekeerde, hij zet overal 1 waar het niet moet.

In kolom B t/m K kunnen installatie nummers staan. De formule lijkt nu overal een 1 te zetten als er nergens iets staat.

Maar dat is dan toch makkelijk op te lossen:

ALS(B6="";0;1). wordt ALS(B6="";1;0).

Makkelijk op te lossen Haaren101, maar niet logisch.

Toch maar een gestript bestand posten naprius !

Op de PC waar ik nu achter zit is Winrar niet geïnstalleerd, helaas. Vanavond kijk ik er naar.

Dat zou fijn zijn..

Misschien kan ik het bestand dan nog voor het weekend in perfecte staat krijgen... Altijd een fijne gedachte om mee het weekend in te gaan ;)

Het probleem is dat hij alleen maar kijkt naar kolom B
hij baseert de 1 en de 0 puur en alleen op de uitkomst van de cel in kolom B...
Terwijl een kolom verderop er wel een WAAR argument komt...

Daar doet de formule niets mee.
ik vat hem niet echt.

naprius,

Zo af en toe zijn die jongens van Microsoft veel te leep, en bedenken ze iets waar je niet op zit te wachten. Zoals bijvoorbeeld een SOM functie die woorden als 0 meetelt in plaats van een fout te geven.

Gelukkig blijft "+" gewoon "+" dus daar kon het mee opgelost worden :

Zie het bijgevoegde bestand.

Succes,
Erik

Bijlagen

Dat werkt werkelijk toppie!

Nu zit ik alleen nog met het kopieren van die code in het openen event.
Die vind ik zo gauw niet :S

** Edit

Ik zit in worksheet installaties bij activate
daar heb ik deze code geplakt

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Selection.AutoFilter Field:=1
End Sub

Private Sub Worksheet_Activate()
    Selection.AutoFilter Field:=1, Criteria1:="1"
End Sub

Laatst bewerkt:
Altijd leuk om te lezen dat het bevalt !

Openen en Activate betreft hetzelfde, 'k wist alleen niet zo gauw of het nu Openen danwel Activate was. Maar Activate is de enige mogelijkheid.

Succes,
Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan