Lege ruimte na excel tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Hallo,
Ik heb op m n homepage 2pagina's met een tabel, opgeslagen vanuit excel als webpagina (Office XP)
De pagina's zijn afgezien van de inhoud hetzelfde. Alleen de knop om terug te gaan staat bij de ene vlak onder de tekst en bij de andere een heel stuk lager.
Weet iemand hoe dat kan of weet iemand een pagina waar ook excel sheets zijn opgenomen zodat ik die kan vergelijken?
bvd
Eric

misschien dat het helpt :

selecteer, voordat je het originele Excelbestand opslaat, met de muis alleen de cellen waarin gegevens staan, dus geen witruimte / lege cellen selecteren (behalve natuurlijk degenen die deel uitmaken van de spreadsheet en die ergens midden zitten, m.a.w. selecteer alleen het werkblad dat je later op de site wilt hebben)

Terwijl alle cellen geselecteerd staan open je het menu "bestand" en kies je "afdrukbereik" en dan "bepalen".
Sla NU het bestand eens op en probeer het nog eens.

en nog een vraagje,

maken de 2 tabellen deel uit van 1 werkblad, m.a.w. heb je onderaan tabbladen en bevinden ze zich op respectievelijk afzonderlijke tabbladen?

Als dit zo is, klopt het dan dat de tabel ,waarvan de knop om terug te gaan er "strak" onder staat, de langste van de twee is (in aantal rijen wel te verstaan) EN dat het de 1e van de 2e is, m.a.w. de "kortere" tabel bevindt zich op het tabblad rechts van de 1e ?

Nee Pasja,
het zijn afzonderlijke werkbladen en met het opslaan heb ik eerst het gebied geselecteer. Ik ga nog wel je eerste oplossing proberen.
Eric

ok,

als jij met het gebied selecteren bedoelt dat je het alleen met de muis "pakt" en dan opslaat? Dan heeft dat geen effect v.w.b. de opslagruimte. Die wordt slechts beperkt door te kiezen voor "afdrukbereik bepalen" terwijl de selectie actief is (en dan op te slaan)

Wat ik er wel bij moet zeggen is dat ik geen Excel XP heb zodat ik niet weet of dit "probleem" ook nog in XP zit. Tot en met Office 2000 zat dit bugje (?) er namelijk wel in............

Onze berichten kruisten elkaar. :D

Ok, jammer dat het niet de oplossing was.

Helaas, als het inderdaad een bug is valt er weinig aan te doen denk ik. Ik ga proberen ermee te leven. In elk geval bedankt voor je hulp. Mocht ik toch een oplossing vinden laat ik het weten.
Eric

voordat we misverstanden krijgen : die "bug" (?) was er dan miscchien wel, maar middels het afdrukbereik te bepalen en DAN pas op te slaan, werd die bug ondervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan