Lege velden toestaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicoboots

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2008
Hallo,

In mijn website heb ik een gastenboek formulier waarin een gebruiker commentaar kan achterlaten op de B&B die wij runnen. Als gasten dat willen kunnen ze ook een foto uploaden. Commentaar en foto worden dan in het gastenboek getoond. Het commentaar wordt in het formulier in een field (type=text) geplaatst, de foto in een field (type=file). Zolang beide velden door de gebruiker worden ingevuld, is er geen probleem, en wordt de database gevuld.
Probleem is dat wanneer een gast GEEN foto selecteert (via de knop "bladeren"), en vervolgens wel het formulier verstuurt, hij of zij de boodschap krijgt: "Column FotoNome cannot be NULL" (de bestandsnamen van foto's worden in de database in de kolom 'FotoNome' opgeslagen), en er dus geen nieuw record in de database wordt geplaatst.
Ik heb als standaardwaarde van 'FotoNome' in de database "geenFoto.jpg" ingesteld en in het formulier dezelfde naam gebruikt als VALUE voor het FotoNome veld(type=file). Maar dit werkt niet want ik krijg nog steeds de foutmelding als ik geen foto selecteer en wel het formulier verstuur.

Weet iemand een manier om ervoor te zorgen dat, ook als er geen foto wordt geselecteerd, en het veld 'FotoNome' in het formulier dus leeg wordt gelaten, de database wel wordt gevuld mèt de standaardwaarde voor 'FotoNome'?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan