Legen prullenbak - explorer.exe loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Krabbeltje

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2005
Over het item prullenbak staan zoveel vermeldingen op het forum (met name icoontje verwijderd) dat ik bij het zoeken er niet uitkwam of onderstaand probleem al eerder besproken is. Excuus dus als ik dit dubbelop post.

Met grote regelmaat (6 op de 10 keer ongeveer) als ik mijn prullenbak leeg, verdwijnen niet alle bestanden die er instaan. Althans, er blijven een aantal pictogrammen zichtbaar. Als ik dan de Prullenbak afsluit krijg ik direct de foutmelding dat het proces explorer.exe is vastgelopen en opnieuw moet worden opgestart. Ik klik op OK en er gebeurt 10 seconden niets. Dan verschijnt er een foutmelding van Dr. Watson, die ook vastloopt. Hierna start de shell opnieuw op en is de prullenbak geleegd.

Inmiddels heb ik Dr. Watson maar uitgeschakeld, maar de rest van het probleem blijft.

Bij de laatste keer gaf het systeem aan dat dit met het bestand comctl32.dll te maken zou hebben, maar ik weet niet meer of dit altijd met dit bestand te maken heeft.

Voor de volledigheid:
Ik heb Windows XP Pro Corp. Edition SP3 en updated tot 26 mei 2009. Daarnaast draaien op de achtergrond Malwarebytes Anti-Malware, Spywareblaster, ZoneAlarm Plus, Eset NOD32 Anti-Virus en WinPatrol. Mijn meest recente scans dateren van een week geleden en hebben geen malware, virussen o.i.d. opgeleverd. Het prullenbak probleem bestaat al meer dan 9 maanden.

Ik hoop dat iemand mij hier een zinnig advies kan geven. Alvast bedankt voor de moeite!

Waarom heb je 2 virusscanners? ZoneAlarm Plus en Eset? Dit zorgt gegarandeerd voor problemen!

Dat moet ZoneAlarm Pro zijn en niet Plus. In Pro zit geen Anti-Virus, alleen Anti-Spyware. Dus daar mag het niet aan liggen naar mijn idee.

Inmiddels heb ik nog eens goed geschoond op mijn PC met R-Wipe Cleaner (ook de vrije ruimte), CCleaner, AFT-Cleaner (allemaal vinden ze toch nog iets), sonnodige software gedeinstalleerd, Eusing Free Registry Cleaner gedraaid en tenslotte Smart Defrag alle partities laten defragmenteren en optimaliseren.

Helaas bleek het prullenbak probleem bij de eerste keer legen weer aanwezig en werd na het wegklikken van de foutmelding de shel opnieuw gestart.

Ik ben al maanden bezig een oplossing of een antwoord te vinden, maar dit schijnt lastige materie te zijn.:confused:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan