• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Legenda bij cirkeldiagram

• Onderwerp starter Onderwerp starter GAJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GAJ

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2005
:mad:

Op het moment dat ik een cirkeldiagram maak (met bijvoorbeeld twee segementen) kan ik de naam in de legenda niet krijgen. Hoe kan ik dus elk segment benoemen in de legenda?

TNX alvast...

Selecteer de grafiek, klik op de rechtermuisknop en selecteer Brongegevens. Ga naar het tabblad reeks en vul de gewenste naam in achter "Naam"

Succes

John

Dat werkt volgens mij niet bij deze cirkeldiagram. Ik heb immers maar een reeks (met twee getallen die samen de gehele cirkel vormen)...

Rare vraag. Als je maar 2 waarden hebt + de namen, dan selecteer je toch gewoon alles...

vb.:
Code:
Jan    24
Piet   34

Selecteer deze 4 cellen en klaar is kees...

Normaal gesproken wel inderdaad. Maarbij het cirkeldiagram (dat ik heb) is dat niet het geval...
Bovendien staan de titels niet in de tabel; ik wil deze zelf handmatig toevoegen.

OK...

Maak je grafiek en rechtsklik er op. Kies 'Brongegevens' en ga daar naar het tweede tabblad.

In 'Categorie Labels' onderaan het scherm vul je het volgende in:

={"A";"B"}

Waar je A en B uiteraard vervangt door jouw labels...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan