Legitieme Office

Status
Niet open voor verdere reacties.

beatrix

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Sinds een week heb ik onderaan in mijn balk een blauw sterretje.
Als ik een Word document open, krijg ik een vermelding:
overschakelen naar legitieme office.
Ik heb mijn pc met Vista nieuw gekocht (maart 2007).

Wat betekent dat sterretje?
Ik heb een systeemherstel gedaan, het was weg, maar bij gebruik Word, daar was het weer?

Gewoon niet naar dat sterretje kijken??

Groeten, beatrix

@Beatrix,

Ja, een vervelend probleem.
Microsoft is op dezelfde tour als veel antivirus-leveranciers.
Bij veel nieuwe computers wordt een 'tijdelijke' versie van MsOffice2007 Home & Student geleverd (Word, Excel, Powerpoint ... maar geen Outlook meer).
Na verloop van tijd is die periode voorbij en werkt MsOffice 'gewoon' niet meer (althans: zeer beperkt).
Dus eigenlijk heb je er niets aan .... sterker nog: als je een ándere versie wilt aanschaffen en installeren krijg je zelfs problemen, wanneer je die trialversie niet drastisch verwijdert.
Gewoon een simpele verkooptruc dus van Microsoft.
Je kunt via internet een licentie(-sleutel) kopen, waamee je de op je computer geïnstalleerde versie 'legaliseert'.
Er is echter een probleem: wanneer je eventueel een recovery moet doen om wat voor reden dan ook, ben je alles weer kwijt.
Voorkeur verdient dus een 'onafhankelijke' versie (op dvd dus) aan te schaffen.
Maar doe je dit, dan loop je tegen de genoemde conflicten aan.

Om te weten te komen hoe je dit oplost, stuur me dan een mail. Want volgens de (terechte) 'regeltjes van het spel' van Helpmij kan ik die info niet geven.

Trial versie, normaal bij een nieuwe aankoop Windows Vista?
Ik ben eigenlijk stomverbaasd.
Wat gaat er dan nu gebeuren, kan ik dan ineens Word niet meer openen??

Maar als het zo is, een trial versie, wat is dan mijn alternatief?
Ik lees soms over Open Office. Is dat dan een optie??

Bedankt voor de hulp!
gr. beatrix

Trial versie, normaal bij een nieuwe aankoop Windows Vista?
Ik ben eigenlijk stomverbaasd.
Wat gaat er dan nu gebeuren, kan ik dan ineens Word niet meer openen??

Maar als het zo is, een trial versie, wat is dan mijn alternatief?
Ik lees soms over Open Office. Is dat dan een optie??

Bedankt voor de hulp!
gr. beatrix

Trial versie bij aankoop van een Nieuwe Vista is HEEEL normaal. Het is een verkooptruc. Want als je office gewoon in de winkel gaat kopen kost het €160 ofzo. De duurste versie kost zelfs meer dan €500. (ik weet het niet meer precies:p) Het probleem is dat na zoveel jaar office zowat de standaard geworden is... Als je een goed alternatief zoekt zou ik inderdaad voor Open Office gaan. Dat is zeker zo goed als Office.

hier te downloaden:

http://nl.openoffice.org/

veel succes

Hoef ik dan niets te deïnstalleren?
Kan ik gewoon direct OpenOffice installeren?

gr.bea

Een trial versie?
PC is uit Maart 2007 lees ik. Lijkt me sterk dat er een Trial versie van twee jaar op zit toch !!

Dus toch van Maart 2007 dus kan het geen Trial versie zijn beste mensen.

Mss een stomme vraag maar zat office er al bij toen je de pc nieuw kocht?

Werkt office eigenlijk nog op de juiste manier? Kan je nog alles doen wat je kon voordat de melding verscheen?

Aan de andere forumleden: kan je normaal in vista ook geen updates verwijderen? Als ze nou systeemherstel doet en dan deze update verwijdert?

Ja, MS zat er al bij toen ik de pc kocht.
Alles doet het zonder problemen zoals voor de vermelding.

Ja, MS zat er al bij toen ik de pc kocht.
Alles doet het zonder problemen zoals voor de vermelding.

.... als je die melding over overschakelen naar een legitieme versie blijft krijgen, is het gewoon wachten tot het 'allemaal niet meer goed werkt' .....
Ik geloof dat één van de eerste verschijnselen is, dat je de werkbalken en/of menu-opties niet meer kunt gebruiken.

.... als je die melding over overschakelen naar een legitieme versie blijft krijgen, is het gewoon wachten tot het 'allemaal niet meer goed werkt' .....
Ik geloof dat één van de eerste verschijnselen is, dat je de werkbalken en/of menu-opties niet meer kunt gebruiken.

Wachten tot het allemaal niet meer goed werkt is niet echt een oplossing voor het probleem...

@Beatrix: Ik weet niet of de update er tussen staat maar ga eens in het configuratiescherm van vista naar programma's. Dan in het venster bij programma's en onderdelen kies je geïnstalleerde updates weergeven. Scroll dan tot je de updates van microsoft office in beeld hebt en neem dan eens een print screen. Post die daarna hier.

@Beatrix,

Om te weten te komen hoe je dit oplost, stuur me dan een mail. Want volgens de (terechte) 'regeltjes van het spel' van Helpmij kan ik die info niet geven.

Als je de regels goed zou kennen zou je weten dat het op deze manier ook niet toegestaan is. :)

.... vreemd, er zitten zowel Frans- als Engelstalige updates bij.
Er moet tussen maart 2007 (de datum waarop je niet alleen zegt dat hij toen is gekocht inclusief een voorgeinstalleerde - wellicht legitieme (maar dat is op zich al vreemd) - versie van MsOffice 2003) én nu in die tussentijd mogelijk een andere installatie óver die van maart 2007 zijn geweest .... ???

Ik zou niet overschakelen op OpenOffice en MsOffice er op laten staan.

Bovendien is het de vraag of dat slim is. Mogelijk ben jij of zijn ook andere gebruikers gewend aan MsOffice via werk, school .... o.i.d.
Wellicht beter om eventueel op een voordelige manier aan MsOffice2003 te komen mocht je problemen krijgen met de huidige versie(s).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan