Lego Chess start niet! Foutmelding DSETUP.DLL

Status
Niet open voor verdere reacties.

zack02

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2009
Lego_Chess.jpg

Hi,

Ik wou gisteren nog eens Lego Chess spelen, maar het blijkt dat dit niet werkt. Als ik de cd-rom er in steek dan start hij niet en krijg ik de volgende foutmelding (zie bijlage).

De "DSETUP.DLL" kan dus niet gevonden worden.

Als ik de map manueel open (rechtermuisknop > verkennen) dan krijg ik de volgende lijst. (zie bijlage 2)

Je kan dus zien dat het bestand "dsetup.dll" wel bestaat, het staat vlak onder de "Autorun.exe", meer zelfs er bestaan ook twee andere versies "dsetup16.dll" en "dsetup32.dll"

Nu weet ik zelf niet waarvoor dat bestand dient, hopelijk kunnen jullie mij hier iets meer over vertellen zodat ik het probleem kan oplossen.

Ik zal tenslotte nog iets meer vertellen over de systeemvereisten van het spel en de eigenschappen van mijn computer, want aangezien het een oud spel is dacht ik dat Windows Vista wel eens de boosdoener kon zijn.

HP Pavilion a6653be Desktop PC
Intel® Core™2 Quad Processor Q6600
Intel® G33 express chipset
5GB
500GB
NVIDIA® GeForce™ 9500 GS met PureVideo® HD technologie
Intel® High Definition Audio 7.1
DirectX 10

System requirements
Operating System:
Windows 95/98
Processor:
Pentium 166 MHz
(or faster)
Memory:
16 MB RAM
CD/DVD Drive:
6x speed (or faster)
Required HD Space:
200 MB
Video Card:
8 MB Direct3D compatible
Sound Card:
DirectSound compatible
Required Controls:
Mouse and keyboard

Alvast bedankt,

ZACK

PS: Ik heb ook een 2 patches proberen te downloaden van deze website:

http://support.selectsoft.com/products/L/LNLEGCHESJ.htm

Alleen werkte dit ook niet omdat ik Vista heb.

Bijlagen

• foutmelding_legochess.jpg
    foutmelding_legochess.jpg
    31,5 KB · Weergaven: 77
  • Lego Chess - Verkennen.jpg
    Lego Chess - Verkennen.jpg
    20,9 KB · Weergaven: 79
Na al die tijd krijg ik eindelijk een antwoord op mijn probleem die ik zo goed mogelijk heb proberen uit te leggen. Alleen jammer dat het antwoord zo teleurstellend is, hopelijk brengt LEGO toch nog een patch op de markt zodat ik het kan spelen op vista.

In iedere geval bedankt voor je antwoord. Vraag is dus opgelost.

Al geprobeerd om het spel in compatibiliteit modus te laten draaien? met rechts op het setup icoontje klikken > eigenschappen > compatibiliteit modus, zet deze op Windows 98. Mocht het installeren nu wel lukken, zul je ook het opstart icoontje van de game op compatibiliteit Win98 moeten zetten.

Nah met vista weinig kans, en de kans dat lego voor zo'n oud spel nog een patch uitbrengt is net zo klein als de kans dat Saddam Hussein weer tot leven komt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan