LEGO-PC v2

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dillondarko

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 apr 2007
Berichten
2.459
Hoi,

Zojuist (19.58 uur GMT+1 zomertijd) is de LEGO-PC v2 afgerond. De case is compleet opnieuw gebouwd vanwege een upgrade naar een ander MOBO met ATX formaat. De case is nu iets minder kolossaal, maar nu is er meer in de hoogte gebouwd. Boven de cdspeler zitten dus nu de HD en de diskettedrive. Losse kabels achterin zijn nu verdwenen, deze zitten nu al in de case. Koeling is sterk verbeterd, voeding haalt nu een hoop warme lucht van de videokaart uit de case. Aan de buitenkant zijn een hoop roostertjes gekomen om de lucht eruit en erin te laten. De SLOT1 processor steekt iets boven het dak uit, dit heb ik opgelost m.b.v. raampjes. Verder is het als vanouds een leuk ding, maar nu met meer uitbreidingsmogelijkheden, een snellere CPU met veel meer cache, meer RAM-geheugen, sterkere lego-muurtjes, en zo nog wat voordeeltjes. Het enige nadeel is dat de LEGO-PC iets moeilijker open is te maken. Verder loopt de pc ongelofelijk snel, en gaat de taak van de LEGO-PC v1 opvolgen: Webserveren, bestandsserveren en showen.

Specs:
Mobo: Chaintech 6AIA2
CPU: SLOT1 PIII 550MHZ 256KB cache
HDD: 20,4 GB Seagate
CDROM: 52X LG
FDD: standaard dingetje, volgens mij van NEC
Verder is er niets veranderd.

Pics:











 
Ziet er niet slecht uit!
Mooi ik zou dat niet voorelkaar krijgen :)
 
ik mis de lego poppetjes nog die aan een wieltje draaien voor je fan's
:D:D:D:D;)
 
Het ziet er weer super uit. Net zoals de vorige die ik zaterdag heb gezien.

Shapo.
 
Wat je zou kunnen proberen, met die lego motertjes (en een goede versnelling (klein wieltje + grote wiel + elastiekje) een koeler te maken. Ik heb vaak genoeg een soort van ventilator van lego gemaakt dus om er een koeler van te maken, moet kinderspel zijn
 
ziet er goed uit Dillondarka! hoe heb je je mobo vastgemaakt op die legoplaat?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan