Lek in Windows 2000

Status
Niet open voor verdere reacties.

virtually

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2002
Er is een lek ontdekt in Windows 2000 dat door kwaadwillende personen misbruikt kan worden om applicaties te laten crashen en mogelijk een kwetsbaar systeem kan compromitteren.

Het lek wordt veroorzaakt door een fout in de API "ShellExecute" in "shell32.dll". Het lek is ontdekt in "shell32.dll" versie 5.0.3502.6144, maar ook andere versies zouden kwetsbaar kunnen zijn.

Het probleem zou in Service Pack 4 voor Windows 2000 verholpen zijn. (Secunia)

[bron:security.nl]

Voor meer info;

http://www.secunia.com/advisories/9175/

Groetjes

Zal ik dan toch maar SP4 installeren?????

Geplaatst door virtually

Zal ik dan toch maar SP4 installeren?????

Ik ga het wel doen, maar ik wacht eerst totdat de Nederlandse versie uit is, anders wordt het weer een zooitje. :D

Ik ga het wel doen, maar ik wacht eerst totdat de Nederlandse versie uit is, anders wordt het weer een zooitje.

Ik dacht hetzelfde, ff wachten op de NL-versie en tot de evt. kinderziektes zijn verholpen, als die er al zijn...

Geplaatst door Tiborv
Ik ga het wel doen, maar ik wacht eerst totdat de Nederlandse versie uit is, anders wordt het weer een zooitje. :D

Je mag de Nederlandse versie toch gewoon installeren boven op de Engelse versie? Dat geeft toch geen problemen?

Ik heb een Nederlandse versie van 2000, als ik dan een engelse patch/service pack installeer heb ik kans dat sommige menu's ineens in het engels zijn. Dit heb ik met diverse beveiligingpatches al meegemaakt. Nu is het engels totaal geen probleem, maar ik vind het gewoon lelijk als alles door elkaar staat.

En als je de Engelse SP4 alleen installeert zonder extra beveiligingpatches en daarna de Nederlandse SP4 zodra die uitkomt. De nederlandse SP4 overschrijft dan de Engelse versie in zijn geheel.
En dan de nederlandse beveiligings patches installeren. Dat zou het toch wel goed moeten gaan? Of vind je dat teveel moeite?

Niet teveel moeite, slechte ervaring mee. De Nederlandstalige updates komen ongv. een week later, daar kan ik wel mee leven omdat ik weet dat mijn PC verder potdicht zit.

Voor een week hoef je het inderdaad niet te doen. Dat kan wel even wachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan