Lek in ZA

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik lees dat allemaal eens even na en zie dus onder meer dat mijn (Free) versie nr. 3.1.291 heeft en dat er een update ligt naar nr. 3.7.143. Ik heb 't nooit zo nodig gevonden tot nu toe om die update te doen. Zo'n venstertje met security settings heb ik dus niet.En nog even dit: Ik kan wel meelachen en doen of ik 't snap, maar ik snap 't niet, dus...Wat is hier aan de knikker?
confused.gif

hmm, je hebt natuurlijk niets aan een firewall als een spyware proggie er zo door heen komt door zo iets triviaals als het ontbreken van een wachtwoord op de instellingen. Als 1 programma dit kan, volgen er meer.

Voor mij is het zaligmakend, omdat ik het nooit zo op ZA heb gehad. Rare interface, onduidelijke instellingen en geen duidelijke controle op het verkeer.

Da's dus eigenlijk meer om te huilen, Caveman
cry.gif
. Wat heb jij dan voor alternatief als vuurwal ( free stuff, graag)

Even zonder precies te weten welke techniek er gebruikt wordt om de klik van de gebruiker te simuleren die het programma toestemming geeft, lijkt het me niet zo dat dit alleen in ZA mogelijk is.
Maar door de ZA gebruikers als doelwit te nemen (het zijn er veel) is het wel effectief.
Maar zoals Caveman al aangaf, nu is het spyware. Wie volgt?

@ hendricus

Caveman gebruikt Kerio en ik Sygate (beide gratis)

Groetjes,

Pieter

Dus als ik in die ouwe-knarren-versie ZA 2.6 alle servers heb geblockt en alles op hoog in Securety Settings, dat dit allemaal geen snars uitmaakt?!

Gezina,

Als jij een nieuw programma installeert en dat wil toegang naar het internet, dan krijg je zo´n schermpje of het programma dat mag.
Als je daar op klikt en je hoeft geen wachtwoord in te vullen na een "ja" dan floept deze er gewoon tussendoor, omdat hij net doet alsof jij "ja" geantwoord hebt.

Groetjes,

Pieter

In mijn ZA-versie zit geen wachtwoord-optie, ben dan waarschijnlijk helemaal faliekant een klos denk ik, alhoewel ik eigenlijk nooit meer wat installeer behalve beveiligingsprogjes. Nah, ik zie wel waar het schip gaat stranden, wat een gedonder in het vooronder, denk je dat alles lekker loopt, krijg je dit weer, afijn van de zomer toch maar de NIS op de pc zetten als deze NAV-licentie verloopt. Bedankt voor je antwoord!

Quote van jou: "Als je daar op klikt en je hoeft geen wachtwoord in te vullen na een "ja" dan floept deze er gewoon tussendoor, omdat hij net doet alsof jij "ja" geantwoord hebt." Met die 1e ja bedoel je denk ik nee?

Geen idee waar je op moet klikken om een progje toestemming te geven in ZA, maar ik bedoel met "ja" de knop die je gebruikt als je het goed vindt dat het programma het www op wil.
Je krijgt bij deze namelijk geen kans om "nee" te antwoorden. Je krijgt het hele schermpje namelijk niet te zien, omdat het spywareprogje zo snel antwoord geeft dat jij het schermpje hooguit in een flits ziet.

Groetjes,

Pieter

Ik krijg trouwens nooit een schermpje of iets het net op wil aangezien ik van tevoren al aangeef (na de installatie van een progje) qua afkruizen in ZA wat wel en niet mag, maar zoals reeds gemeld, ligt er ook wel aan of iemand een harrie-veel installeer-gedrag heeft, afijn we houden die ClientMannen in de gaten! :cool:

Iets dergelijks is mij eigenlijk nooit opgevallen. En hoeveelheden spyware krijg ik niet binnen vanwege adaware en z'n collega's. Dat wordt toch keurig gechecked.
Enne...zijn Kerio en Sygate hier wel tegen bestand?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan