• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lengte werkblad

jverstraten

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2009
Hallo, wie wil en kan mij helpen met het volgende probleem:
Ik maak in excel een factuur op, in de kolom met omschrijving vul ik de gebruikte producten en of diensten in vanuit een keuzelijst.
Als de tekst van de omschrijving langer is als de kolombreedte is, heb ik bij opmaak gekozen voor terugloop, dat betekend dat hij dan twee regels gebruikt, op zich geen probleem, maar dan wordt de factuur te lang waardoor hij bij afdrukken of opslaan als PDF twee pagina's nodig heeft. Omdat het onderste gedeelte buiten het afdrukbereik valt
Hoe kan ik dat voorkomen?
Gr. Johan

Kolom breder maken, onder- en bovenmarges kleiner maken en vast nog wel meer opties. Zonder te weten hoe een en ander er uitziet blijft het raden.

Kleiner letter type is dus een van die opties.

Daar zijn meerdere opties voor,

om als eerste maar de open deur in te trappen:
1 geen terugloop gebruiken (en in te regelen dat de omschrijvingen niet langer dan x karakters mag zijn)

2. je maakt de standaard lege sjabloon 2 a 3 rijen korter zodat als er 1 of 2 omschrijvingen 2 regels nodig hebben dat dan niet meteen 2 pagina's nodig hebt.

of als je dat niet wilt dan verberg je lege rijen op de factuur zodra je 2 regels ziet.

3 stel de paginainstellingen in op 1 bij 1 pagina dan wordt de hele factuur verkleind om op 1 pagina te passen.
Zolang je niet teveel terugloop rijen hebt zal het qua lay-out niet zoveel uitmaken

Hartelijk dank voor de reacties.
Is het mogelijk om een instelling te maken dat de kolom voor de omschrijving die nu een breedte heeft van 58 en en lengte van 14 regels niet veranderd, tenminste dat er geen regels toegevoegd worden zoals nu, dus op lengte blijft van 14 regels, ongeacht wat er ingevuld word

Bijlagen

Maak van het lettertype b.v. eens dit van
1755805026325.png

Terug
Bovenaan Onderaan