Lengte zin in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldGJ

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Berichten
419
Beste mensen,

Ik ben bezig met 5 laatst geplaatste berichten in een tabel. Ik heb dat in kolommen. Vijf kolommen naast elkaar. Nu is het zo dat ik bovenaan een titeltje heb. Er is niet heel veel ruimte, dus bij een wat langere titel verspringt de hoogte van de <tr>. Is het mogelijk dat de <td> vanzelf wordt afgekapt. Dus als de titel langer is dat je hem gewoon niet meer ziet, of 3 puntjes ofzo? Ik heb al van alles gekeken met css, maar kom er maar niet uit!

Dus een td heeft bepaalde afmetingen en de tekst moet daar binnen blijven. Het mag niet verticaal en niet horizontaal uitrekken!

Vast bedankt!:thumb:

Gr. Ronald!:)
 
zet de hoogte en breedte vast door de waarde in pixels aan te geven... en dan een overflow: hidden toevoegen:
PHP:
/* css */

td
{
   width: 200px;
   height: 20px;
   overflow: hidden;
}
er zullen overgens geen puntjes komen, de text die te veel is wordt gewoon verborgen.
 
Is het niet mogelijk de breedte in te stellen met procenten, want dat heb ik nu. Ik heb 5 kolommen van 20% breed.

Gr. Ronald!:)
 
Ik heb nu dit:

HTML:
/*css/*

table#lva_kolommen tr td{
	width: 20%;
    height: 15px;
	overflow: hidden;
	font-size: 9pt;
}

Hij zet het nog steeds onder elkaar. Hij breekt het niet af :S!
Enig idee waar het aan kan liggen?

Gr. Ronald!:)
 
Je kunt geen overflow op een tablecell gebruiken.

Wat je wel kunt doen is ín de tablecell een div plaatsen van exact de afmetingen die je wilt hebben en díe overflow: hidden geven.
 
Hoi Ronald,
[edit]anders dan Erik[/edit]
Behalve het stoppen van de overflow (kan m.i. toch in een tabelcel) heb je denk ik ook het stoppen van de wrapping nodig, en het vastprikken van de gelijke breedtes van de cellen. Want tabelcellen zijn net waterbedden: als je het ene punt omlaag drukt, komt het andere punt omhoog. :)
Als extra css komt er dan bij:
Code:
[font=courier]table { 
   table-layout: fixed;   /* verhindert oprekken cellen in de breedte */
}
td {
   white-space: nowrap;   /* verhindert oprekken cellen in de hoogte */
}[/font]
Met wat illustratiemateriaal.

Succes!
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Beste csshunter,

Dat laatste werkt perfect. Precies wat ik bedoelde!
Erg bedankt.

Gr. Ronald!:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan