• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lengtematen omrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.666
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
In Excel krijg ik geen suggesties =CONVERTEREN(getal, van_eenheid ...

In het voorbeeld wat ik dan op dit moment wil bereiken. Dus in één van de kolommen komt een getal en moet dan omgezet worden naar alle maten.
Bekijk bijlage Lengtematen omrekenen Excel 2007.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Senso,

in de bijlage vul je in de gekleurde cellen het getal en de starteenheid in. Op regel 3 de geconverteerde waarden.

Is dit wat je zoekt?
 

Bijlagen

  • Lengtematen omrekenen Excel 2007 (hs).xlsx
    12,5 KB · Weergaven: 26
die van Haije doet het natuurlijk prima. :thumb:
ook een optie: deze kijkt naar de locatie van het eerste nummer dat is ingevuld:
 

Bijlagen

  • Lengtematen omrekenen Excel 2007 sp.xlsx
    13 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Plaats deze formule in A3 en trek door naar rechts:
=CONVERTEREN(INDEX($A$1:$G$1;1;VERGELIJKEN(10^99;$A$1:$G$1;1));INDEX($A$1:$G$2;2;VERGELIJKEN(10^99;$A$1:$G$1;1));A2)
Er mag maar één getal ingevuld worden in het gebied A1:G1.
 
Oké, het is goed maar ik zie nu in dat het uiteindelijke "doel" heel wat anders is en ik moet eerst een goed ontwerp maken. Ik heb vastgesteld dat de materie vrij uitgebreid is en dat gaat veel tijd kosten. Ik ga er nu niet verder mee. Bedankt voor de hulp.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
in de help van excel staat een hele uitgebreide lijst van eenheden die je kan gebruiken bij Converteren.
 
In Excel 2007 krijg ik geen suggesties =CONVERTEREN(getal, van_eenheid ...

Excel 2007 is nu buiten gebruik gesteld. Geen Helpinhoud meer aanwezig!

Hele mooie tool AHulpje! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan