Lenovo desktop gaat in slaapstand terwijl slaapstand uitgeschakeld is.

brejen

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Berichten
111
Lenovo desktop gaat in slaapstand terwijl slaapstand uitgeschakeld is: via setting / system heb ik de slaapstand op 'nooit'staan en toch gaat de desktop na een tijdje in slaapstand. Hoe kan ik dit aanpassen?
 
`Weet u zeker dat het slaapstand is en dat het niet het scherm is dat wordt uitgeschakeld na een bepaalde tijd?
 
nee hoor, is effectief de slaapstand. Computer lijkt uit te staan en ik moet op de 'aan'-knop drukken om hem terug te activeren.
 
Heeft u ook al in de Geavanceerde energie-instellingen gekeken, waar daar staan onder "slaapstand" nog meer settings.
 
Mijn ervaring is dat het altijd wekt via Configuratiescherm

Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Energiebeheer\Instellingen voor beheerschema bewerken
1704049388170.png
 
Klopt, maar er nog een niveau dieper in het scherm "Instellingen voor beheerschema bewerken" en dat heet "Geavanceerde energie-instellingen wijzigen"
Ga daar maar eens kijken.
 
Dat was hier met Win10 niet eens nodig, anders had ik dat uiteraard als antwoord gegeven.
 
Heb de instellingen aangepast. Stond nochtans op 'nooit'. Heb er nu 25 minuten van gemaakt. Ben benieuwd. Alvast bedankt.
 
Sleep en Hibernate lijken het zelfde.
Heeft u dan ingelogd als Administrator?
Kijk eens in de BIOS instellingen of de computer zelf uitlogt.
Er is een opdracht voor het niet in slaapstand kunnen gaan en dat omvat ook de Fast Boot, snel opstarten, instelling. powercfg.exe /hibernate off

Informatie hier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan