Lenovo laptop beeldscherm blijft grijs na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DGuss

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2013
Hallo mensen,

Gister liep mijn laptop van het merk Lenovo G570 vast en was ik genoodzaakt hem uit te drukken. Het leek alsof ie gewoon goed opstartte en ik kon m'n wachtwoord invullen. Vervolgens krijg ik echter een grijs scherm en kan ik verder niks doen, ik zie nog wel m'n muis die ik rond kan bewegen. Ctrl+alt+del werkt wel, ik kan dan 'switch user' etc. kiezen maar dat is het. Als ik hem probeer op te starten in veilige modus dan lijkt het alsof ie dat doet totdat ik m'n wachtwoord invul dan herstart ie automatisch in normale modus.

Het moet wel een hardware probleem zijn want ik had al eerder problemen met het scherm, namelijk dat het helemaal zwart was maar als ik het scherm een beetje bewoog kwam m'n beeld weer terug. Ook is mijn laptop deels kapot, het is echt een cheap piece of **** (zie foto hieronder). Ik zal toch een nieuwe moeten kopen maar dat zou ik het liefst nog even uitstellen, mocht ik hem weer aan de praat krijgen. Ook wil ik uiteraard mijn bestanden eraf halen maar daarvoor hoeft het scherm het niet te doen, dat weet ik. Enig idee wat ik nu het beste kan doen? Bij voorbaat dank.

[smallIMG]http://i43.tinypic.com/kal72f.jpg[/smallIMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Dguss,

Ten eerste, van harte welkom bij Helpmij.nl.

Ik heb even jouw afbeelding verkleind laten weergeven, dit doe je door de afbeeldingslink tussen deze tags te plaatsen: ["smallIMG"]["/smallIMG"] maar dan zonder de aanhalingstekens.

Laatst bewerkt:
Externe monitor werkt nog wel? VGA connector ziet er aan de buitenkant heel uit, van binnen is twijfelachtig.

Volgens mij kan je het beste zo snel mogelijk alle belangrijke informatie back-uppen. Het beste lijkt me een nieuwe kopen.
Of de harde schijf eruit halen en in een andere laptop zetten om de bestanden te redden

Ron

Ik mot eerlijk zeggen dat ik ut niet zo gek vind dat ie ut niet meer goed doet :p

Je kan het zoals Haaren101 al zegt met een externe monitor proberen.
Ik zou gewoon de harde schijf eruit halen, en niet-beschadigde onderdelen eruit halen en de rest wegpleuren.

Hoi Dguss,

Ten eerste, van harte welkom bij Helpmij.nl.

Ik heb even jouw afbeelding verkleind laten weergeven, dit doe je door de afbeeldingslink tussen deze tags te plaatsen: ["smallIMG"]["/smallIMG"] maar dan zonder de aanhalingstekens.

Bedankt. Ik probeerde het zelf al door ["size=small"] maar dat lukte niet, nu weet ik de juiste tag.

Externe monitor werkt nog wel? VGA connector ziet er aan de buitenkant heel uit, van binnen is twijfelachtig.

Volgens mij kan je het beste zo snel mogelijk alle belangrijke informatie back-uppen. Het beste lijkt me een nieuwe kopen.
Of de harde schijf eruit halen en in een andere laptop zetten om de bestanden te redden

Ron

Ik heb hier geen monitor eigenlijk want iedereen in huis heeft een laptop, is er een andere manier om mijn bestanden terug te krijgen?

Ik mot eerlijk zeggen dat ik ut niet zo gek vind dat ie ut niet meer goed doet :p

Je kan het zoals Haaren101 al zegt met een externe monitor proberen.
Ik zou gewoon de harde schijf eruit halen, en niet-beschadigde onderdelen eruit halen en de rest wegpleuren.

Haha ja ik ben bang dat ik gewoon een nieuwe moet kopen. Kan ik desnoods de harde schijf van mijn oude laptop gewoon in de nieuwe plaatsen? Alleen met de C:\ schijf werkt dit niet, toch?

Bedankt voor de reacties. Bij het uitzoeken van een nieuwe, welke zouden jullie hiervan kiezen?
http://www.laptopshop.nl/category/4...216&prijs=0-600&51949=52830&98=175&4557=13718

Ik heb niet veel verstand van hardware. Het enige waar ik mijn laptop voor gebruik is Facebook, Youtube, Word voor school, en ik speel af en toe een oude shooter met lelijke graphics uit 2003. Dat moeten deze laptops wel kunnen handlen toch? Of raden jullie toch aan om misschien 100 euro meer uit te geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan