Opgelost Lenovo laptop keyboard probleem

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
2021
Hallo allemaal,

Ik heb via het werk een Lenovo laptop overgenomen. Ze hadden deze terug gebracht naar de standaard installatie met Windows 11.
Specificaties:
T560 Lenovo Thinkpad (laptop)
Type: 20FJ
Machine model: 20FJS1WC0A
Serienr.: R90KQDDH
BIOS: 12-12-2022

25H2
Geïnstalleerd: 24-10-2025
SSD 180 GB
Grafische kaart met 128 MB
RAM: 8 GB
Intel Core i5-6300 CPU 2.40 Ghz.

Toen ik hem voor de eerste keer aanzette deed zowel het toestenbord als de touchpad het niet. Toen een muis aangesloten en die deed het gelukkig wel. Daarna in apparaat beheer gekeken en alles lijkt goed te staan. Daarna de driver van touchpad verwijderd en opnieuw opgestart en warempel deed alles weer. Nog een keer opnieuw opgestart en alles werkt.
Maar nadat ik de laptop had uit gezet en later weer aangezet had ik weer hetzelfde probleem. Weer de driver verwijderd, opnieuw opgestart en alles doet weer. Toen voor de zekerheid op de site van Lenovo de driver voor 'keyboard en snaptics' opgehaald en geïnstalleerd maar ook dat heeft niet geholpen.
Wat me ook nog opviel is dat bij het opstarten je de melding krijgt "to interrupt normal setup, press Enter" maar als die melding niet komt dan werken toetsenbord en touchpad ook niet. Soms werkt het touchpad wel maar alleen het toestenbord niet.

Ik weet het dus ff niet meer.
Graag jullie hulp bij dit probleem.

groeten
Eppie

Er staat mij iets bij dat er problemen waren met bepaalde merken laptops en toetsenborden in de nieuwste windows builds.

En het kan natuurlijk zijn dat deze laptop met een reden is afgeschreven. Niemand gaat die dingen uitvoerig testen. Nieuw image erop en weg ermee.

Ik heb inmiddels ChatGPT geraadpleegd en het probleem is tot nu toe opgelost.
Ik heb 3 keer een koude opstart gedaan en alles werkt nog, hopen dat het zo blijft.
Hierbij de door ChatGPT geboden oplossing die dus werkte:

Alternatieve (sterkere) methode:
Open Opdrachtprompt (Administrator) en voer in:

powercfg /h off

Dit schakelt “hybride/hybernate-modi” uit, die vaak dit probleem veroorzaken.

Terug
Bovenaan Onderaan