Lenovo laptop start maar tot boot menu en niet verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Taccer

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2007
Ik heb een laptop Lenovo Thinkpad e535
Start op en stopt dan bij boot menu.

Hier moet ik dan aangeven of ik van CD, of HDD wil starten.
start niet van HD naam is wel zichtbaar.
Kan alleen in bios verder.
Heb de HD op fouten laten controleren en ook bad sectors etc. was goed.
heb ook bios batterij al verwijdert en weer terug geplaatst.
werkt nog niet.
Iemand nog een idee ?

Alvast bedankt.
Taccer

Start de laptop met de windows installatie dvd en ga in herstel-modus en voer een opstartherstel uit.

Dank je.
Ik heb de originele dvd geprobeerd te booten, ook een andere dvd met ander systeem. maar blijft terugkeren naar het boot menu.

Dus de HD wordt wel herkend in de BIOS, begrijp ik.

Probeer dan eens de laptop te starten met de Hirensbootcd http://www.hirensbootcd.org/download/
Die heeft een hele verzameling van HD test en herstel tools.
Als dat allemaal niet het probleem oplost, dn met de Hirensbootcd alle gegevens van de HD veiligstellen/kopieren naar een externe HD en een clean install van windows doen

Ik heb de Hirensbootcd gebrand er boot op mijn desktop prima, maar op de laptop niet en blijft domweg starten tot aan het bootmenu.
Er staat niets op wat echt gesaved moet worden dus clean instal wilde ik al, maarja niets wil booten.

Ik dacht aan een nieuwe HD er in te stoppen of is dat zinloos omdat ze ten eerste zichtbaar is in de bos en alle tests via de bios ook doorstaat?
Wil ook proberen de bios te updaten maar op de lenovo site moet ik eerst een programma installeren om dat te doen, kan dus niet.

In de BBS kom ik wel, ik kan de HDD Hitachi kiezen en ook de CD/DVD drive maar wat ik ook kies, blijft naar dit scherm terugkeren.

Na die biosreset, wat het eigenlijk is na het verwijderen van de batterij, heb je toen de tijd in die bios aan moeten passen?

En dat opgeroepen bootmenu is hetzelfde wat je eerst ook te zien kreeg of zit er verschil in?

Ik heb niet de tijd aan hoeven passen na het verwijderen van de batterij. Moet ik ze er langer uit laten soms?
Er zat geen verschil in de schermen, is telkens hetzelfde.

Aangezien er geen ideeën meer zijn, heb ik de HD van een defecte laptop geplaatst, en startte direct volledig op.
HD was waarschijnlijk gewoon defect ondanks dat ze gewoon zichtbaar was in de bios etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan