Lens kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt verschillende adapters: met elektroden voor AF en zonder (goedkoop). Ook heb je met en zonder glaasje. Maar heeft die lens geen MD fitting?

Het beste kan je dan zeggen dat je er over na gaat denken en dan eentje via Ebay kopen. Scheelt flinke poen voor jou!

Je hebt nu toch al een lens? Kost niet heel veel geld om een converter te kopen, en daarnaast is dit een macro lens. Ik denk niet dat je zo dicht (2 meter) bij die vogels kan komen.
Ik zou dus gewoon maar naar die fotowinkel gaan en vragen of zij zien wat voor fitting het is en dan via Ebay een converter kopen.

Ik vetrouw Ebay niet dat is het probleem..
Die prijzen..
Kan jij mij uitleggen wat een converter inhoud.
Eigenlijk een beetje de basisdingen, ik weet ik stel veel vragen...
Sorry daarvoor

Heb je (of iemand anders) een paypal account? Daarmee kan je heel veilig dingen kopen over de hele wereld. Jij geeft paypal het bedrag en als het kapot aankomt, of als het niet aankomt, kan je binnen 45 dagen na de plaatsing van de bestelling een klacht plaatsen, waarna je je geld terugkrijgt. Het beste kan je ook op Ebay.com kijken, daar zie je spullen het uit de hele wereld.
Een convertor is niets anders dan een stuk metaal dat aan de ene kant schroefdraad voor op je camera en aan de andere binnenkant een schroefdraad om je lens op te schroeven. Soms zit er nog een glaasje tussen om de focus op oneindig te krijgen, omdat de afstand tussen sensor en lens groter wordt. En als je geen AF lens hebt, hoef je geen convertor met elektroden nodig, want hij hoeft geen signaal aan de focus-motor te geven.

Nogmaals, het beste kan je voor de fitting even naar een fotowinkel: ik krijg nu bij een zoektocht op Google naar "Sigma 400mm f5.6" de mogelijkheden Minolta MD en M42.

300mm

Beste,

Ik ben met mijn 400 mm lens naar de winkel geweest en de mensen zeiden:

Je kan een m42 adapter erop doen alleen wordt de foto dan niet scherp en moet je met een statief werken omdat er ook een converter bij komt.
Dus om mijn verhaal klein te maken ik heb een miskoop gedaan, heel jammer...
Nu moet ik mijn 400 mm sigma lens verkopen en een andere zoeken....
Ik denk dat ik toch een 300 mm ga kopen maar wilt iemand dan zeggen of ik een goede koop als ik een link plaats?

MVG

p.s. er kan ook een 400mm tussen zitten. Ik wil graag roofvogels fotograferen.

Ze ouwehoeren maar wat. Als je een lens met een gewone convertor er opschroeft, heb je geen last van wazige foto's. Het enige wazige wat je eraan kan krijgen is het als je niet goed gefocust hebt. Maar dat zal je altijd houden met een goedkope (en dus oude) lens. Ik adviseer je dus gewoon een goedkope convertor te kopen en met je 400mm lens (wrs. 600mm eq) vogels te gaan fotograferen.
Leesvoer: klik

Ik heb mijn lens verkocht, kan iemand meehelpen te zoeken naar een goede 300mm lens om vogels mee te fotograferen, voor Sony alpha. Jullie hoeven alleen maar de advertentie te sturen!
Bvd

@Timbert,

Hier houden we er niet van om mensen puur naar Google te verwijzen. Kunnen we net zo goed Helpmij.nl wel gaan opheffen.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan