Lensen en flinsers spiegelreflex analoog op digitaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuysterm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 apr 2007
Hallo,

Na het stukgaan van mijn oude spiegelreflex camera (Konica autoreflex TC, ja heel erg oud! begin jaren '80 ofzo) en het maken van deze camera mij veel geld gaat kosten ben ik van plan om een Canon EOS 350D digitale spiegelreflex camera te gaan kopen.
Nu zag ik dat wanneer je alleen de body koopt, je aanzienlijk wat eurootjes minder kwijt bent! Ik wil dus graag weten of ik de lenzen welke ik nog heb (Konika Hexanon AR 50mm F17, Tamron 1:3.5-4.5 35-70mm en Tokina SD 70-210mm 1:4-5.6) te gebruiken zijn op de body van de Canon. Waarschijnlijk gaat het niet, maar wie niet waagt...:o

Alvast bedankt voor de info!

Groetjes,

Wendy

Tja, toch maar wat meer eurootjes spenderen als ik het zo lees... Jammer maar helaas! Bedankt voor de reactie!

Bedenk goed wat je met het toestel wilt gaan doen.
De kwaliteit van de foto zit meerendeels in het glas.
Wil je voornamelijk binnen foto's maken, zal je een lens moeten zoeken met een redelijke groothoek, en het liefst nog eens lichtgevoelig. Maar dit gaat dan ook gelijk geld kosten.
Koop anders de body, en ga eens rondneuzen op het internet voor een tweedehands lensje.
Kijk bv eens bij aankoop en verkoop op www.dutchphotozone.com

Een gloednieuwe 350D kopen en gaan voor een tweedehands lens? Ik zou het niet doen.
Informeer bij aankoop gelijk welke lens voor jou geschikt is.
De standaard Canon lens is trouwens helemaal zo slecht nog niet.
Een goede lens is ook gewoon duur trouwens.

Een gloednieuwe 350D kopen en gaan voor een tweedehands lens? Ik zou het niet doen.
Informeer bij aankoop gelijk welke lens voor jou geschikt is.
De standaard Canon lens is trouwens helemaal zo slecht nog niet.
Een goede lens is ook gewoon duur trouwens.

Waarom niet voor een tweedehands lens gaan? Wanneer het glas krasvrij is, heb je meer aan een betere tweedehands dan het standaard lensje.
En de standaard lens van Canon, is echt zo goed niet.

Ik zal eens goed gaan rondneuzen. Ik ken iemand die een Canon 350 heeft en waar ik ook al fotos mee heb gemaakt. Deze waren gemaakt met de telelens (weet niet precies welke) van Canon en die waren echt super! Maar ik ga me goed inlezen en vergelijken.
Bedankt voor de reacties en tips, iemand nog meer tips, dan hoor ik dat graag!

Groetjes,

Wendy

Of je kiest een pentax, daar gebruik ik zelf zelfs 40 jaar oude schroefdraad lenzen op.
ik heb inmiddels een heel aantal pracht lenzen voor weinig geld op dekop kunnen tikken en met pentax is het geen probleem om oude lenzen te gebruiken.
Bij sommige oude lenzen moet je wel alles handmatig doen.
Marlies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan