Leren PHP'en

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Dat kan op verschillende manieren.

1: Boeken lezen over php
2: Tutorials volgen maar de basis is handig(basis leer je meestal in boeken).
3: Cursussen volgen die op internet aan te bieden zijn.(is meestal op een plek en kost geld)

Misschien hebben ze bij jouw in de bibliotheek nog een boek over php, dat moet je even kijken.

Wat wil je?

Koop een boek, heb ik ook gedaan.

Beetje simpele scriptjes op de pc overtypen uit het boek en begrijpen..

:thumb: Success!

Ja, het is stampwerk om al die basis stukjes scripts in je hooft te krijgen.
Maar dat heb je er voor over als je het echt wilt.

dankjewel allemaal voor de tips
laatik maar eerst ff op html concentrerendaarna komt php wel als ik wat ouder wordt;)
ik ga numet frontpage veder wantik heb daar alproblemen mee!
tog bedankt!?

Ja, het is stampwerk om al die basis stukjes scripts in je hooft te krijgen.
Maar dat heb je er voor over als je het echt wilt.

Je moet ook niet al die stukjes script in je hoofd stampen, maar de techniek erachter leren... het heeft geen nut om dingen klakkeloos over te typen zonder dat je ze begrijpt. Het heeft meer nut om zulke scriptjes te bestuderen en per regel te bekijken wat er gebeurd.

Wat ik altijd doe bij een functie die ik niet ken is checken op www.php.net/functienaam om te kijken wat de mogelijkheden allemaal zijn en hoe de functie precies werkt. Daarna zelf prutsen om tot een resultaat te komen.. daar leer je veel meer van.

@TS: HTML leer je niet met Frontpage, echt niet, je kan beter een tutorial volgen op www.w3schools.com of www.handleidinghtml.nl . Frontpage spuwt vervuilde code uit (Allemaal tags die niet nodig zijn) en je leert er totaal niks van.

Je moet ook niet al die stukjes script in je hoofd stampen, maar de techniek erachter leren... het heeft geen nut om dingen klakkeloos over te typen zonder dat je ze begrijpt. Het heeft meer nut om zulke scriptjes te bestuderen en per regel te bekijken wat er gebeurd.

Wat ik altijd doe bij een functie die ik niet ken is checken op www.php.net/functienaam om te kijken wat de mogelijkheden allemaal zijn en hoe de functie precies werkt. Daarna zelf prutsen om tot een resultaat te komen.. daar leer je veel meer van.

@TS: HTML leer je niet met Frontpage, echt niet, je kan beter een tutorial volgen op www.w3schools.com of www.handleidinghtml.nl . Frontpage spuwt vervuilde code uit (Allemaal tags die niet nodig zijn) en je leert er totaal niks van.

Ik zal die tip gebruiken voor andere mensen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan