Lettergrootte in nieuw en beantwoord bericht

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf54

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2004
gebruik nu voor bepaalde mailaccounts Thunderbird naast Oulook 2007.

Nu heb ik onlangs het lettertype bij opties ergens gewijzigd van Times New Roman naar Cailibri.

Maar nu is het lettertype of het scherm plots erg klein.

Als ik het verzonden bericht in Outlook bekijk is het wel een normale grootte.

Hoe kan ik dit weer beter leesbaar krijgen ?

Bijlagen

• Kleine lettere Thunderbird.JPG
    Kleine lettere Thunderbird.JPG
    26,8 KB · Weergaven: 84
In het Voorkeuren-scherm van Thunderbird heb je onder het kopje 'Opstellen' en dan het tabblad 'Algemeen' de mogelijkheid om andere lettertypen in te stellen. Je hebt hier ook een knop 'Standaardwaarden herstellen' en als die knop doet wat er op staat, zou je probleem opgelost moeten zijn ;).

Dank

Ik heb bij Opties tabblad Algemeen gekozen en daar staat wel Standaardwaarden instellen achter Startpagina.

Dat lijkt het me niet te zijn. Toch gekozen maar geen invloed.
Een dergelijk knop zie ik op het tabblad Weergave niet staan.

Hier staat bij mij nu Times New Roman 11

Dat zou toch groot genoeg moeten zijn maar helaas pakt het niet zo uit..

Nee, inderdaad die staat er niet tussen als je de Windows-versie van Thunderbird gebruikt. Weer een verschil ontdekt tussen de Linux- en Windows-versie :).

In de Windows-versie heb je wel een uitgebreider scherm om aan te geven welke lettertypen er gebruikt moeten worden. Bij mij ziet die er uit zoals in de bijlage. Misschien dat als je deze instellingen overneemt, het er bij jou beter uit gaat zien?

BTW, ik gebruik versie 2.0.24. Het kan best dat als je versie 3.0.x gebruikt dat het er allemaal net iets anders uit ziet.

Bijlagen

• Thunderbird.jpg
    Thunderbird.jpg
    61,4 KB · Weergaven: 162
Ja dat kan zo maar...
Heb bij geavanceerd (voorbeeldje welke je stuurde) de grootte's ook zo neer gezet en nu is het beter...

Thx !

veranderende lettergrootten

Inderdaad, mijn echtgenote zit sedert een paar weken te mopperen, dat ThunderBird met Postvak-IN de mail steeds met andere lettergrootten vertoont.

Goed, ik heb haar geleerd, dat je met Ctrl++ en Ctrl+- de lettergrootte naar believen kan aanpassen, maar 't blijft behelpen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan