Lettergrootte in Outlook express (Windos XP)

Status
Niet open voor verdere reacties.

devriesje

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2004
Berichten
56
sinds kort kan ik het lettergrootte niet meer wijzigen; zodra ik met de cursor weer op de plaats sta (in het tekstveld) valt het getal in het ikoontje terug op de 12inch (standaard instelling onder menu/Extra = 11 inch)
soms wil ik 18 of 24 inch, waarom lukt dat niet meer??
 
Dus zo, als onderstaande uitgevoerd?

Het lettertype, de stijl en de grootte van tekst wijzigen

U kunt de weergave van de tekst in alle berichten wijzigen of wijzigingen aanbrengen in geselecteerde tekst in een bericht.

De tekststijl voor alle berichten wijzigen

Klik in het menu Extra op Opties.
Klik op het tabblad Opstellen op Lettertype-instellingen.

(ook instellen bij Nieuws)

Topic: *klik*

attachment.php
 
Laatst bewerkt:
precies. en ik wil niet de standaard wijzigen, maar binnen één bepaald e-mailtje tekst selecteren en wijzigen qua lettertype en/of grootte. zodra ik de tekst heb geselecteerd klik ik bijv. op 24 inch, dat blijft staan in het ikoontje (in het bericht tussen het adreshoofd en het tekstvak) tot dat ik met de cursor terug ga naar het tekstvak; dan schiet het ikoontje weer terug en verdwijnt de zwate selectiebalk
 
by the way: het werkte tot voor kort wèl: mijn vriendin is slecht ziend en mailtjes naar haar kon ik op deze manier gewoon even aanpassen en op 18 pts versturen
 
:eek: Ik dacht standaard. Dus dit wil niet lukken?

Tekst in afzonderlijke berichten opmaken

Selecteer de tekst die u wilt opmaken.
(Als u het lettertype voor een volledig bericht wilt wijzigen, klikt u in het menu Bewerken op Alles selecteren.)

Klik op de knoppen op de werkbalk Opmaak om de
gewenste opties te kiezen.

Opmerkingen

Als u problemen hebt bij het opmaken van het bericht, controleert u of de optie voor HTML-indeling wel is ingeschakeld. Klik hiervoor in een nieuw berichtvenster op het menu Opmaak en vervolgens op Rich Text (HTML). Als deze optie is ingeschakeld, wordt er een zwarte stip weergegeven. (uit de Help van OE)
 
Laatst bewerkt:
ja, dat bedoel ik. nee, dat werkt dus niet meer. heb nog even geprobeerd: het lettertype wijzigt wel, de grootte niet....
 
Ik zou het verder niet weten, alleen nog deze:

Opmerkingen

Als u problemen hebt bij het opmaken van het bericht, controleert u of de optie voor HTML-indeling wel is ingeschakeld. Klik hiervoor in een nieuw berichtvenster op het menu Opmaak en vervolgens op Rich Text (HTML). Als deze optie is ingeschakeld, wordt er een zwarte stip weergegeven.

Iemand anders dan nog een briljante inval?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan