Lettergrote steeds groter; overerving of wat is er aan de hand?

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Bij volgende test site (hier is ie) en bij blog bericht met meerdere reacties worden de lettergrootte steeds groter. Ik denk niet dat het met overerving en dat ik lettertype in em's heb te maken heeft en ik schat iets met li en/of a lettertype maar wat er aan de hand is? Graag tips.

Laatst bewerkt:
Ik heb het op IE, Chrome en FF getest en alle drie (laatste versies) is het bij mij zichtbaar. Heb er nog een reply op blog bijgezet... lettertype is nu voor slechtzienden ;)

Misschien is er een collega helpmij-er ;) Dank je.

Ik heb wat gevonden na lang googlen. In het Engels noemen ze het stacking van font-size bij em gebruik. "Set font size for blocks only, such as headings and navigation blocks. Changing font inline causes a mess, so just don’t set font size for, say, links. Instead, when desired, set the font size of a ul or div or other element that contains navigation links.".
Dus alles wat ik op a had gezet en ul a of li a heb ik eruit gegooid en nu gaat het goed!

Wat ik me wel nog bedacht, bij een opsommingslijst (ul) moet ik nu een class gebruiken want dan kan ik die class een font-size meegeven want anders is font-size te klein. Kan dat anders? Ik probeer met #content ul de font-size in te stellen maar dan gaat dat stacking weer mis. Iemand een tip ervoor?

Nou, bij een website in WordPress zo opgelost:
Code:
.entry-content > ul {
    font-size: 1.6em;
}

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan