Letters husselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

desolate

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Is het mogelijk om een woord te typen en deze gehusseld te laten verschijnen, waarna in beeld de letters op de juiste plek vallen?

Bijv.: op het scherm verschijnt PNOWRTOEPI en op het scherm gaan de letters naar de juiste positie en vormen POWERPOINT

Start eens met een leeg dia scherm.

Het handigste is van te voren even een tekstvak te maken waar de eindtekst al goed staat.
Zo kan je letter voor letter precies op de eindpositie aan laten komen, en aan het eind verwijder je deze tekst.

Daarna,
Gebruik Invoegen, Tekstvak om een tekstvak te plaatsen.
Zet er één letter in, pas de letter groote aan etz.
Dan rechtmuisknop en kies Aangepaste animatie.
Rechts verschijnt een werkblad.
Kies Effect toevoegen, kies Animatie paden, kies aangepast pad tekenen, kies Krabbel.
Nu kan je een vrij pad tekenen voor de letter.
Op het werkblad kan je ook nog wat parametets aanpassen zoals de snelheid van de animatie etc.

N.b. echt makelijk is het niet vrees ik, mischien heeft iemand een beter idee.

Laatst bewerkt:
ik heb geen oplossing, weet wel dat de formele omschrijving anagram is, en dat het vaak voorkomt in puzzels zoals cryptogrammen

husselen

Withaar: bedankt, dat had ik zelf ook al bedacht maar dat leek me wel erg omslachtig. Mijn hoop was gevestigd op een macro of zoiets van iemand die dit al eens gedaan heeft. Tip voor de nieuwste Office update? :D

Math: bedankt, maar het gaat mij niet om anagrammen, enkel om het grafische effect. Het mogen van mij best niet bestaande woorden zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan