Letters lijken onscherp

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Hallo,

Sorry dat ik zo veel vragen heb, maar ik weet nou eenmaal niet zoveel van computers en ik vind het echt super dat ik al mijn vragen via deze website mag/kan stellen.

Ik wederom een vraag over mijn nieuwe beeldscherm. Hitachi CLM174SXW.

Het lijkt alsof de letters in alle programma's en ook op de desktop niet helemaal scherp zijn. De plaatjes daarentegen zijn heel mooi.

Kan ik hier wat aan doen, door b.v. iets in te stellen. Ik heb de letter grootte bij display al vergroot, maar ook dat maakt voor de scherpte geen verschil.

Of kan het aan mijn videokaart liggen, of aan iets anders.

Verder trillen de letters tijdens het scrollen. Zodra ik daarmee op hou staat het beeld meteen weer goed. Is hier een oplossing voor?

Ik hoor het heel graag.

Groetjes, Leonie

Veel vragen is juist goed! Hebben wij weer wat te doen :p

Welke windows heb je?

In WinXP kun je namelijk cleartype aan/uitzetten. Bij mij hielp dit.

Laatst bewerkt:
Klik met je rechter muisknop op het bureaublad en klik op Eigenschappen.

Zet dan op het tabblad Effecten een vinkje bij Schermlettertypen bijwerken.

Guus.

Hi,

Ik heb de engelse versie. Is dat hetzelfde als smooth edges of screen fonts aanvinken?

Groetjes, Leonie

Hi,

Bedankt. Ik heb het aangevinkt en het lijkt nu idd ietsjes scherper, maar echt optimaal is het nog niet.

Ik dacht misschien heeft het met het instellen van het lettertype te maken (b.v. die van onder de icons).

Ik heb het lettertype een paar keer veranderd, maar dat maakt ook niet veel uit.

Kan het aan de videokaart liggen?

Groetjes, Leonie

Dat zou ik niet weten, maar als afbeeldingen wel goed worden weergegeven, lijkt me dat er met de vudeokaart niets mis is.

Misschien heeft iemand anders nog suggesties.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan