USeagle
Gebruiker
- Lid geworden
- 16 mei 2007
Hallo iedereen,
Voor een school opdr. moet ik uit een willekeurig stuk tekst (aantal characters onbelanrijk) alle letter uit het alfabet uitlezen en de frequentie (in procenten, afronden) van elke letter in een "staafdiagram" weer geven, en spaties en andere leestekens moet hij weglaten.
bijv: de tekst: "Hallo, hoe gaat het?"
Nu moet mijn prog. gaan kijken naar alle letters bij a hoevaak komt hij voor, in dit geval 3 = ...%
de uitvoer moet dan zijn bv:
(Dit stelt dan de staafdiagram voor)
a = xxx
b = x
c =
d = xxxx
Voor zover de opdracht.
Ik dacht zelf aan ongeveer het volgende:
public static void main(String[] args){
// string aanmaken met daarin een stuk tekst
String tekst = "Hallo, hoe gaat het";
// array aanmaken, om te tellen hoevaak een letter voorkomt (heb nu alleen a,b en c wanneer dit werkt kan ik op de zelfde manier de rest van het alfabet toevoegen.)
int A[]; int B[]; int C[];
Kan iemand van jullie mij misschien helpen, ik ben nog een noob wat java betreft. Mocht er nog iets onduidelijk zijn dan kan ik dat misschien nog wel beter toelichten.
Alvast bedankt
USeagle
Voor een school opdr. moet ik uit een willekeurig stuk tekst (aantal characters onbelanrijk) alle letter uit het alfabet uitlezen en de frequentie (in procenten, afronden) van elke letter in een "staafdiagram" weer geven, en spaties en andere leestekens moet hij weglaten.
bijv: de tekst: "Hallo, hoe gaat het?"
Nu moet mijn prog. gaan kijken naar alle letters bij a hoevaak komt hij voor, in dit geval 3 = ...%
de uitvoer moet dan zijn bv:
(Dit stelt dan de staafdiagram voor)
a = xxx
b = x
c =
d = xxxx
Voor zover de opdracht.
Ik dacht zelf aan ongeveer het volgende:
public static void main(String[] args){
// string aanmaken met daarin een stuk tekst
String tekst = "Hallo, hoe gaat het";
// array aanmaken, om te tellen hoevaak een letter voorkomt (heb nu alleen a,b en c wanneer dit werkt kan ik op de zelfde manier de rest van het alfabet toevoegen.)
int A[]; int B[]; int C[];
Kan iemand van jullie mij misschien helpen, ik ben nog een noob wat java betreft. Mocht er nog iets onduidelijk zijn dan kan ik dat misschien nog wel beter toelichten.
Alvast bedankt
USeagle