• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Letters van cijfers scheiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jurriaan24

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2005
Goeiemiddag,

Wie kan mij helpen met het maken van een formule om uit 1 cel de cijfers en letters te scheiden? Het lukt me maar niet om hier wat van te maken. Uiteraard kan het wel eenmalig met bijvoorbeeld 'replace', maar ik moet wekelijkse aanvoer verwerken en dit gaat dan veel en veel te veel tijd kosten. Zie attachment met de huidige situatie & de gewenste situatie.

Groeten,
Jurriaan

Bijlagen

Code:
Sub tst()
  For Each cl In ActiveSheet.Columns(1).SpecialCells(xlCellTypeConstants)
    If cl.Row > 3 Then
      j = 1
      Do Until Val(Mid(cl, j)) > 0
        j = j + 1
      Loop
      cl.Offset(, 2).Resize(, 3) = Split(cl & "|" & Left(cl, j - 1) & "|" & Mid(cl, j), "|")
    End If
  Next
End Sub

Totdat iemand met een mooie VBA oplossing komt hier alvast een oplossing met formules. In kolom F een matrix formule welke het aantal getallen telt tot aan de eerste letter vanaf rechts.
Deze wordt hierna gebruikt om te scheiden (zie kolom G en H).

Hierna kan je deze kolommen (G en H) kopieeren >> plakken speciaal >> waarden.

Edit: snb was me al voor zie ik.:thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Totdat iemand met een mooie VBA oplossing komt hier alvast een oplossing met formules. In kolom F een matrix formule welke het aantal getallen telt tot aan de eerste letter vanaf rechts.
Deze wordt hierna gebruikt om te scheiden (zie kolom G en H).

Hierna kan je deze kolommen (G en H) kopieeren >> plakken speciaal >> waarden.

Edit: snb was me al voor zie ik.:thumb:

Paul, dank voor je antwoord! Probleem is dus nu opgelost!
Groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan