• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

letters verwijderen uit string

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat betreft Nederlandse literatuur kann ik wel een boek aanbevelen. Ik ben stage aan het lopen en heb ook moeite gehad het juiste boek te vinden.
Titel: Gestructureerd programmeren in Excel VBA
Auteur: Hugo Schouppe, Evert Schouppe

Ik had zelf wel al redelijk wat excelkennis. Laten we dat op gemiddeld houden.
In dit boek is de opbouw erg goed en je leert al snel Code's lezen!!!
Het schrijven van code's kun je denk ik beter leren door net als mij er veel mee bezig te zijn en bij Problemen op het Forum dingen te vragen. Ook een Idee is dan misschien een code laten maken hier en die uitbreiden, dit is voor mij 1 van de grootste vooruitgangen geweest in VBA.(Ode aan niels28)

Grtz

Edit: Taalfouten zoals Kann komt door autocorrectie duitse PC.

Hallo Boomen,

Dank voor je hulp bij een Nederlands uitgave voor VBA

Rob

Hallo Edmoor,

Ik heb vandaag het boek ontvangen.
Heel erg bedankt voor je hulp

Rob

Da's mooi snel :) Ik ken het boek niet dus voor alles wat je er aan hebt gaat de eer naar boomen. Naast dat boek kan je uiteraard ook hier nog steeds terecht. Veel plezier met de VBA studie :D

Code:
Sub M_snb()
    c00 = "wkiifviadii"

sn = Application.Transpose(Split(StrConv(Replace(c00, "i", ""), 64), Chr(0)))
    Cells(1, 100).Resize(UBound(sn)) = sn

with Cells(1, 100).CurrentRegion
         .Sort Cells(1, 100)
         c00 = Join(Application.Transpose(.Value), "")
         .clearcontents
     end with
End Sub

Hoop dat je wat aan het boek hebt, vergeet niet de vraag op opgelost te zetten:)

Grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan