• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lettertype en Tekengrootte aanpassen in voettekst met VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddrijv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2015
Goede avond.

Ben in Excel aan het stoeien met de voettekst.
Het is mijn bedoeling om de voettekst afhankelijk van de inhoud van enkele cellen in een tabblad te vullen.
Het lukt me prima om de variabele afdrukt te krijgen in elk werkblad wat ik afdruk.
Echter wil ik nu ook nog het standaard lettertype (Arial) veranderen naar Calibri en tekengrootte op 12.
Dit is me nog niet gelukt
Wel lukt het om om aan de linkerkant tekengrootte op 12 te krijgen maar dit lukt me vervolgens niet bij de rechterkant ?

Ook lukt het me nog niet om het lettertype aan te passen.

Hierbij de code toegevoegd

Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
With ActiveSheet.PageSetup
.LeftFooter = "&12" & ['Gecorrigeerde Vervangingswaarde'!e2] & Chr(13) & ['Gecorrigeerde Vervangingswaarde'!e3] & Chr(13)
.CenterFooter = ""
.RightFooter = "" & Format(['Gecorrigeerde Vervangingswaarde'!e4], "#,##") & Chr(13) & Format(['Gecorrigeerde Vervangingswaarde'!e8], "d-mmm-yy") & Chr(13) & "paraaf taxateur:"
.LeftHeader = ""
.CenterHeader = ""
.RightHeader = ""

End With
ActiveSheet.PrintPreview
End Sub

Mijn dank is groot voor diegene die me kan helpen.

Code:
.RightFooter = "&""Calibri""&12"&[COLOR=#3E3E3E]Format(['Gecorrigeerde Vervangingswaarde'!e4], "#,##") & vblf & Format(['Gecorrigeerde Vervangingswaarde'!e8], "d-mmm-yy") & vblf & "paraaf taxateur:"[/COLOR]

Ik kan het niet testen omdat je geen bestand hebt geplaatst.
Zonder al die toeters en bellen zou dit zo moeten werken.
Code:
.RightFooter = "&""Calibri""&12Zo zou het moeten werken." & vbLf & _
"Maar ik heb geen bestand om te testen."

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan