Lettertype is veranderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Berichten
817
Hallo.

Om de één of andere duistere reden is mijn lettertype in o.a. explorer en volgens mij ook in verkenner veranderd.

Waar kan ik dit instellen??
 
Meestal heeft zoiets een niet zo'n duistere reden:
de gebruiker heeft bijv. lettertypes verwijderd. En als daar toevallig een van de onderstaande bij zit, dan heeft zo'n gebruiker "pech", omdat Windows -Office- en veel andere progjes (maar in ieder geval Windows-Office-) ze nodig hebben om te kunnen draaien.

Arial
Courier New
Marlett
Symbol
Times New Roman
Tahoma
WingDings

Kijk eens in de map Windows\fonts of deze lettertypes allemaal aanwezig zijn ................
 
Laatst bewerkt:
Marlet heb ik er niet meer bij staan Pasja!?
wat nu , kan ik dat bijwerken?

p.s. je helpt zo wel heel wat problemen oplossen hé.
Je hebt me nu al een paar keer geholpen, blij dat er dit soort mensen zijn om een ander steeds te helpen.
 
Paniek !!!!

Ik heb 'm ook niet en DUS ben ik even op zoek gegaan naar het artikel waar ik de "wijsheid" van hierboven vandaan haalde. Zie:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;q238307

ik ben even "van de leg" , oftewel: Microsoft spreekt zichzelf een beetje tegen.................... dan wel het wordt door mij ietwat TE ruim uitgelegd en is de Marlett alleen voor Officetoepassingen en in het artikel genoemde applicaties onmisbaar. Echter, de grote grap is dat ik alle applicaties heb zoals in het artikel zijn genoemd, maar GEEN font Marlett...................

Samengevat: de Marlett heb ik ook niet en kennelijk is dat GEEN beletsel voor de goede werking van het systeem......................

Ik heb je, zoals ik het nu kan overzien, dus kennelijk gedeeltelijk VERKEERDE informatie verstrekt ! Sorry !

Maar feit blijft dat Microsoft in het artikel schrijft wat het schrijft!!!
 
Laatst bewerkt:
Ik neem het je niet kwalijk aleen nu zit ik nog steeds met een vreemd/klein lettertype wat slecht te lezen is!
 
andere benadering:

kies in Explorer eens voor "beeld" en dan voor "codering", wat lees je ? Waar staat 'ie standaard op ingesteld ?
 
en kijk / controleer ook even wat er staat onder:

Explorer -> Extra -> Internetopties -> Lettertypen (beetje onderaan, een na laatste rij knoppen, 2e van links)

Wat staat er standaard bij jou ingesteld bij:
taalscript ?
lettertype voor webpagina's en
lettertype voor gewone tekst ?



en last but not least:
heb je standaard in Windows het lettertype op "clear" staan ?
 
Geplaatst door gast0225
andere benadering:

kies in Explorer eens voor "beeld" en dan voor "codering", wat lees je ? Waar staat 'ie standaard op ingesteld ?

West europees (windows)
 
Geplaatst door gast0225
en kijk / controleer ook even wat er staat onder:

Explorer -> Extra -> Internetopties -> Lettertypen (beetje onderaan, een na laatste rij knoppen, 2e van links)

Latin america

Wat staat er standaard bij jou ingesteld bij:
taalscript ?
lettertype voor webpagina's en
lettertype voor gewone tekst ?

Dit kan ik niet vinden?


en last but not least:
heb je standaard in Windows het lettertype op "clear" staan ?

Waar staat dat ?
 
er net onder................
 

Bijlagen

  • scherm.jpg
    scherm.jpg
    60,9 KB · Weergaven: 105
het woord taals cript mag HIER niet worden gebruikt, vandaar dat het "verkeerd" overkwam in een eerder bericht. Ik heb er nu een spatie tussen gezet, nu moet het goed gaan.............


je schreef "Latin America", niet Latin gebaseerd ???
 
Ja latin gebaseerd.

en dat andere type voor webpagina times new roman.
en normale tekst courier new
 
dan is er nog 1 optie die je moet chechken (Windows zelf) dit is nogal veel typen, kun je over 10 minuten even in de "chat" van Helpmij komen ? (gaat een stuk vlotter dan op deze manier).

Niet de helpmijklok, maar de goede tijd : 11.45
 
Ga eens in IE naar tabblad beeld en kies dan tekengrootte en stel dat eens in op normaal.... waarschijnlijk staat die nu op kleiner
 
volgens mij VALT er nu een kwartje bij mij:

Frank-Flyer = Knarfje en
Knarfje = Frank-Flyer................ :D :D :D :D :D
 
Dank jewel sarvo hij stond zelfs op extra klein.

Probleem opgelost. thanks jij ook pasja.
 
nou,
in de chat kwam ene Frank-Flyer en NIET Knarfje. Ik lees nu dat jij onderschrijft met Fr@nk dus zodoende dacht ik dat FF = Knarfje en omgekeerd.
 
dus niet ik zag het ook net pas van die chat was ff eten .
Bedankt in ieder geval nog.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan