• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

lettertype op scherm anders dan afdruk

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric2001

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2001
Berichten
1.600
Hallo,
Dit is geen onoverkomelijk probleem, want de afdrukken zijn goed. De getallen worden gewoon netjes onder elkaar afgedrukt. Alleen op mijn scherm zijn de cijfers proportioneel, dus dat staat niet zo netjes. Ik gebruik gewoon Arial 10. Ik heb het maar in 1 document.
Is dit ergens in te stellen?
bvd,
Eric
 
Eric,

Probeer eens het volgende:

Alle cellen in het werkblad selecteren (het grijze vakje links van kolomkop A en boven rijnummer 1 aanklikken)

Menu: Opmaak > Celeigenschappen; tabblad lettertype en hier kiezen voor het juiste lettertype.

Succes, Teun
 
Heb je soms per ongeluk in bepaalde of alle cellen bij Opmaak/Celeigenschappen op het tabblad Uitlijnen het vikje aan staan bij Tekst passen maken? Dan past hij namelijk de letter aan aan de grootte van de cel.
 
Wim en Teun,
Bedankt voor jullie antwoord, maar helaas.
Nu valt mij wel op, dat als ik het blad vergroot, de getallen wel juist worden weergegeven.
Beetje strange. (Overigens in afdrukvoorbeeld ook)
Eric
 
Hoi,

Dan heeft het w.s. te maken met je schermresolutie.
Wat gedateerd monitortje??
Probeer eens een hogere resolutie.

Teun
 
Wat denk je Teun?
1024 x 768 met een Iiyama 19".
Okee, 4 jaar oud, maar toch goed genoeg lijkt me.
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan