Lettertype probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

lastfm

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
De laatste paar dagen kwam ik erachter dat er wat lettertypes veranderd zijn in Windows.
Sommige sites, inclusief die van mijzelf hebben opeens een ander font (ik denk dat het Lucida Sans Unicode is)

Enig idee hoe dit komt, en hoe ik het weer kan veranderen naar normaal?

Alvast bedankt!

Zijn een paar plaatsen waar je kunt kijken:
1. Internet Explorer 6: Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl, tabblad Algemeen -> Lettertypen
Kijk wat daar staat ingesteld voor standaard lettertype. Bij mij staat daar: Times New Roman (voor webpagina's) Courier New (voor normale tekst)
2. Firefox: Extra -> Opties -> knop Inhoud (='wereldbolletje') -> Pull-down menu Standaardlettertype.

Wordt (o.a. op jouw) webpagina's wel degelijk een specifiek lettertype genoemd om te tonen, kijk dan of het gewenste lettertype nog wel geïnstalleerd staat op je pc:
Start -> Uitvoeren -> fonts
Herinstalleer het lettertype dat niet (meer) beschikbaar is.

Succes,

Tijs.

Zijn een paar plaatsen waar je kunt kijken:
1. Internet Explorer 6: Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl, tabblad Algemeen -> Lettertypen
Kijk wat daar staat ingesteld voor standaard lettertype. Bij mij staat daar: Times New Roman (voor webpagina's) Courier New (voor normale tekst)
2. Firefox: Extra -> Opties -> knop Inhoud (='wereldbolletje') -> Pull-down menu Standaardlettertype.

Wordt (o.a. op jouw) webpagina's wel degelijk een specifiek lettertype genoemd om te tonen, kijk dan of het gewenste lettertype nog wel geïnstalleerd staat op je pc:
Start -> Uitvoeren -> fonts
Herinstalleer het lettertype dat niet (meer) beschikbaar is.

Succes,

Tijs.

1. In IE staat alles nog correct
2. Idem.

Ik heb gekeken maar alle genoemde lettertypes zijn aanwezig.
Het gekke is dat het echt bij specifieke onderdelen voorkomt (www.pitchformedia.com, en in de onderbalk bij Newsleecher, en dan allemaal in het lucida sans unicode lettertype (volgens mij))

Ik snap je link niet helemaal.
In die pagina wordt (uiteindelijk) Arial gebruikt (en een klein beetje Times New Roman).

Doe maar eens een paar schermafdrukken, dan weten we misschien wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Tijs.

Alvast een hint: Het zou zo kunnen zijn dat font-substitutie gebeurt op je systeem.
Kijk even (via regedit.exe te bereiken) bij de volgende sleutels:
1. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontLink\SystemLink
2. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontSubstitutes

Wil je je waarden posten, dan kun je deze waarden ook in een tekstbestand opslaan:
1. Start -> Uitvoeren -> reg.exe export "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontLink\SystemLink" C:\fontlink_systemlink.txt
2. Start -> Uitvoeren -> reg.exe export "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontSubstitutes" C:\fontsubstitutes.txt

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Alvast een hint: Het zou zo kunnen zijn dat font-substitutie gebeurt op je systeem.
Kijk even (via regedit.exe te bereiken) bij de volgende sleutels:
1. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontLink\SystemLink
2. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontSubstitutes

Wil je je waarden posten, dan kun je deze waarden ook in een tekstbestand opslaan:
1. Start -> Uitvoeren -> reg.exe export "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontLink\SystemLink" C:\fontlink_systemlink.txt
2. Start -> Uitvoeren -> reg.exe export "HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\FontSubstitutes" C:\fontsubstitutes.txt

We horen het wel.

Tijs.

Bedankt voor de hulp zover!
Ik heb gekeken in m'n register.
Waarde 1 kon ik niet vinden, waarde 2 daarentegen wel. Ik heb txt bijgevoegd.

Hier nog twee screenshots

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Verhaal van Newleecher lijkt me een configuratie-instelling over de statusbalk (ik heb het pakket niet).

Die andere site (www.pitchforkmedia.com) opent alleen in Internet Explorer.
Afgezien van het het feit dat jij blijkbaar een groter lettertype aangegeven hebt, is het bij mij verder exact hetzelfde als bij jou. Lijkt mij dus niet een symptoom van problemen aan de kant van jouw pc?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan