Lettertype :S ??

• Onderwerp starter Onderwerp starter pcnt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pcnt

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2006
Sinds enkele dagen heb ik een probleem met mijn laptop. Nadat een programma vast was gelopen en de pc totaal niet mee reageerde, moest ik de pc afsluiten met de resetknop. Toen ik de pc overnieuw opstartte gaf de pc ONGEVEER deze foutmelding:

"het bestand of de folder C:\WINDOWS\fonts is beschadigd en onleesbaar".

Vele onderdelen van window's doen het niet meer, zoals de pijltjes in 'alle programmas'. Maar ook lettertypes op internet en in bijvoorbeeld WMP zien er raar uit. De pijltjes in het menu start zijn overigens vervangen door pictogrammetjes van een muis.

naamloos.bmp

De pc melde dat ik via 'uitvoeren' de volgende help moest uitvoeren 'chkdsk'. Hij zegt hij een fout heeft opgelost, de foutmelding is toen weggegaan, maar het probleem is gebleven.

Weet iemand hoe ik dit moet oplossen ???

Laatst bewerkt:
Ja, systeemherstel naar de dag voordat de ellende begon.
Of kopieer van een vriend de map fonts op een CD en zet 'm terug op je eigen computer.

Ja, systeemherstel naar de dag voordat de ellende begon.
Of kopieer van een vriend de map fonts op een CD en zet 'm terug op je eigen computer.

Heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet.
De map fonts kopiëren kan ik nog eens proberen.

Maar er moet toch een echt oplossing zijn :S

toch alvast bedankt

Ja, de map fonts terugkopieren. (Da's een echte oplossing, zeker met de foutmelding die je kreeg.) Maar ook systeemherstel is een echte oplossing. Dat 't niet werkte is weer een ander verhaal, maar voor dit soort fratsen dient systeemherstel.

Laatst bewerkt:
Heb ik al geprobeerd, maar dat werkt niet.
De map fonts kopiëren kan ik nog eens proberen.

Maar er moet toch een echt oplossing zijn :S

toch alvast bedankt

Hoi,

Wát werkt niet ..... kan je geen systeemherstel uitvoer?
Of kan je het wél uitvoeren, maar heeft het geen resultaat?
Ga evt. terug naar een herstelpunt wat nóg eerder ligt.
Want zoals jij 't probleem beschrijft, zou het toch echt moeten werken.

Ik heb zojuist alle lettertypes in de map WINDOW'S\fonts proberen te vervangen. Dat ging op één na allemaal goed, want bij het verwijderen van 'Mangal' (Truetype) krijg ik de volgende foutmelding: "Kan bestand niet verwijderen. Kan geen gegevens van het bronbestand of op de bronschijf lezen". Wanneer ik het letterype open, krijg ik onder in beeld een tekstballon met het volgende: "fontvieuw.exe - Beschadigd bestand.... Het bestand in de map WINDOWS\fonts in beschadigd en onleesbaar. Voer het hulpprogramma CHDSK".

Als ik dat hulpprogramma uitvoer dan lost hij de volgende fout op: fout in index $130 in bestand 17447.

Het probleem is nog niet opgelost en het bestand is nog steeds niet verwijderbaar.

HELP :S

kun je in de veilige modus niet de gehele map weggooien?

nee, want het is de map c:\WINDOWS\fonts en deze lijkt me nie slim om helemaal weg te gooien. Maar ik kan opzich alle bestanden verwijderen, alleen dit éne bestand niet.

In de veilige modus lukt het trouwens ook niet.

nee, want het is de map c:\WINDOWS\fonts en deze lijkt me nie slim om helemaal weg te gooien. Maar ik kan opzich alle bestanden verwijderen, alleen dit éne bestand niet.

In de veilige modus lukt het trouwens ook niet.

Ik zou het toch in de veilige modus proberen, zeker als je elders op hdd een nieuwe goede hebt staan. Na verwijdering is het een kopieeractie van A naar B en je hebt een nieuwe.

Ik zou het toch in de veilige modus proberen, zeker als je elders op hdd een nieuwe goede hebt staan. Na verwijdering is het een kopieeractie van A naar B en je hebt een nieuwe.

In de veilige modus heb ik geprobeerd, maar dezelfde foutmelding.
In de veilig modus lukt dus niet :S

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan